Muza: zamiast dywidendy

Artur Sulejewski
opublikowano: 23-06-2000, 00:00

Muza: zamiast dywidendy

Dzisiaj odbędzie się WZA Muzy. Akcjonariusze spółki zadecydują o podwyższeniu kapitału akcyjnego firmy w drodze emisji nowych akcji. Na walnym zatwierdzone zostaną także sprawozdania finansowe Muzy za 1999 rok oraz zapadną decyzję o sposobie podziału ubiegłorocznego zysku.

Obecny kapitał akcyjny Muzy, który wynosi 5 mln zł, ma zostać podwyższony o kwotę 0,975 mln zł. W tym celu spółka ma zamiar wyemitować nowe akcje.

Do dotychczasowych akcjonariuszy spółki ma zostać skierowana emisja akcji serii B1, na którą złoży się 487 681 walorów. 5 posiadanych akcji w dniu ustalenia prawa poboru (jego termin wyznaczy zarząd spółki) będzie dawać prawo do objęcia jednej akcji nowej emisji.

Cena emisyjna akcji serii B1 ma być równa ich wartości nominalnej i wyniesie 2 zł za papier. W praktyce akcje te akcjonariusze spółki otrzymają za darmo. Emitent planuje bowiem podwyższenie kapitału akcyjnego poprzez przesunięcie nań środków z kapitału zapasowego.

— Emisję akcji serii B1 traktować należy jako formę dywidendy, tyle że będzie ona wypłacana w akcjach. Spółka nigdy dotąd nie wypłaciła jej swoim akcjonariuszom. Biorąc pod uwagę aktualne notowania akcji firmy na GPW, które oscylują w granicach 15-20 zł, wydaje się, że taka forma nagrody dla akcjonariuszy będzie dla nich bardziej korzystna niż wypłata tradycyjnej dywidendy — twierdzi Marcin Garliński, prezes Muzy.

Równolegle z akcjami serii B1 mają zostać wyemitowane papiery imienne serii B2 (38 742 sztuki), które zaoferowane zostaną zarządowi spółki oraz zwykłe serii B3 (136 823 akcje), które obejmie subemitent usługowy, a następnie udostępni je osobom objętym programem motywacyjnym. Cena emisyjna obu serii wyniesie 2 zł i opłacona zostanie gotówką. Emisje te mają na celu zapewnienie stabilizacji kadry zarządzającej, wpłynąć motywująco na pracowników spółki.

W 1999 r. Muza zarobiła 4,46 mln zł. Projekty podziału zysku przewidują jego rozdysponowanie na kapitał rezerwowy (4,19 mln zł), tantiemy dla rady (68 tys. zł).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Sulejewski

Polecane