Muzyka z sieci ratuje rynek

Światowa branża muzyczna odnotowała w 2013 r. spadek przychodów rzędu 3,9 proc., do 15 mld USD — wynika z danych International Federation of the Phonographic Industry.

Jednocześnie o połowę wzrosły przychody z internetowych serwisów subskrypcyjnych, typu Deezer i Spotify. Obecnie już około 28 mln użytkowników płaci za muzyczne serwisy streamingowe. Generują one około 27 proc. cyfrowych przychodów.

Co ciekawe, europejski rynek muzyczny po raz pierwszy od ponad dekady odnotował rozwój. Największy spadek przychodów branża odnotowała natomiast w Japonii, drugim na świecie pod względem wielkości rynku muzycznym, gdzie sprzedaż spadła o 16,7 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Muzyka z sieci ratuje rynek