Na bakier z chmurą

Mirosław KonkelMirosław Konkel
opublikowano: 2016-05-19 22:00

Cyfrowymi można nazwać niespełna 40 proc. mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce — wynika z analiz Lewiatana. Tylko 55 proc. tych firm obsługuje klientów z wykorzystaniem poczty elektronicznej, a 48 proc. ma stronę internetową. Niewielki odsetek podmiotów (niespełna 12 proc.) sięga po chmurę obliczeniową (oprogramowanie jako usługa), choć takie rozwiązania wydają się dla biznesowej drobnicy najlepsze (nie trzeba inwestować w rozbudowaną infrastrukturę i zatrudniać informatyków, łatwiej wprowadzić pracę zdalną). Najlepiej zinformatyzowane są firmy w przemyśle, sektorze usług profesjonalnych, a także branży naukowej i technicznej. Główną cechą liderów w wykorzystywaniu nowinek IT jest wyższe wykształcenie menedżerów i przedsiębiorców. Nie bez znaczenia jest również adres spółki. W dużych i średnich miastach z wdrożeniami nowoczesnych technologii jest lepiej niż w małych miejscowościach. Tymczasem inwestycje w IT pozwalają znacząco zniwelować różnice wynikające z usytuowania przedsiębiorstwa.