Na luzie o historii złotego trunku

Puls Biznesu
11-06-2018, 22:00

Nowi pracownicy Grupy Żywiec, zamiast ziewać na wykładach o wspaniałości firmy, poznają dzieje browarnictwa w Polsce

Początki popularnego na całym świecie napoju sięgają zarania cywilizacji. Jedne z pierwszych potwierdzonych archeologicznie śladów wytwarzania tego trunku pochodzą sprzed 3,5 tys. lat z sumeryjskiej osady Godin Tepe położonej w dzisiejszym Iranie. Sumeryjczycy do tego stopnia cenili jego smak, że stworzenie złotawego napiwku przypisywali bogom. Około 2050 p.n.e. produkcja piwa została skomercjalizowana, o czym dowiadujemy się z glinianego paragonu za zakupiony alkohol, odnalezionego w ruinach miasta Ur. A co z Polską? W pierwszym dokumencie wspominającym nasz kraj, z przełomu IX i X wieku, jest wspominany Bolesław Chrobry, jako... piwosz.

WSPÓLNA SPRAWA:
Zobacz więcej

WSPÓLNA SPRAWA:

naszych kampanii employer brandingowych jest to, że angażują wielu pracowników — mówi Justyna Chrostowska, starszy koordynator ds. rekrutacji i budowania marki pracodawcy w Grupie Żywiec. Fot. ARC

Kto by pomyślał, że tak może wyglądać onboarding, czyli proces wspierania przez pracodawcę nowego pracownika, zapoznawania go z firmą i wprowadzania w obowiązki. Wdrożenia dopiero co zatrudnionych osób firmy zwykle prowadzone są w formie nudnych prezentacji. Grupa Żywiec tej HR-owej sztampie powiedziała „nie”. Wykorzystała swój potencjał i zafundowała początkującym fachowcom niezwykłą podróż po historii i sposobach warzenia piwa.

Kampania spodobała się jurorom konkursu „Siła przyciągania”, organizowanego przez „Puls Biznesu” wraz z firmami Work Service, PwC i Orange Polska. Służy on wyławianiu przedsiębiorstw, dla którychważny jest employer branding, czyli wizerunek dobrego, przyjaznego i solidnego pracodawcy. W czasach niedoboru rąk do pracy, działania na tym polu często decydują o pozyskaniu i zatrzymaniu w swoich szeregach tzw. talentów — osób z największym potencjałem zawodowym.

Specjalizująca się w browarnictwie spółka zwyciężyła w kategorii Wdrożenie nowego pracownika — za kompleksowo zrealizowany program onboardingu dostosowany do stanowisk i sytuacji.

Nie brakuje na rynku szkoleń i konsultantów od employer brandingu. Ale co innegosłuchać rad innych i kopiować cudze pomysły, choćby ich wartość potwierdzały badania, a co innego kierować się własnym doświadczeniem. W Grupie Żywiec zdecydowano się na drugie podejście, a efekty przerosły oczekiwania kadry zarządzającej i specjalistów personalnych.

— Zabraliśmy nasze młode talenty do browaru, żeby zobaczyły, jak wygląda proces warzenia piwa, a jak wygląda sprzedaż poprzez wspólną pracę z przedstawicielami handlowymi. Zrealizowaliśmy także m.in. grę strategiczną w podziemiach browaru w Cieszynie, a podczas zwiedzania browaru w Żywcu nowi pracownicy poznawali historię firmy — opowiadała na pokonkursowej gali Justyna Chrostowska, starszy koordynator ds. rekrutacji i budowania marki pracodawcy w Grupie Żywiec.

Jej zdaniem, skoro firma dysponuje cenną wiedzą biznesową, powinna ją przekazywać nowym pokoleniom. Żywiec jest otwarty na pracowników w różnym wieku. Niemniej adresatem wielu inicjatyw HR są studenci i absolwenci z maksymalnie dwuletnim doświadczeniem. Piwowarskie przedsiębiorstwo prowadzi rekrutacje takich osób na praktyki letnie i program menedżerski. Zważywszy na wiek przedstawicieli tej grupy docelowej, nazbyt formalna komunikacja nie wchodzi w rachubę. Pracownicy przed 30 rokiem życia cenią bezpośredniość, lekkość i humor. Napuszony język do nich zwyczajnie nie trafia. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Na luzie o historii złotego trunku