Na rynku reklamy niemal bez zmian

DI
opublikowano: 04-06-2019, 12:08

Po pierwszym kwartale wartość polskiego rynku reklamy wyniosła 2,1 mld zł, poinformowała agencja mediowa Starcom w swoim raporcie.

Tym samym, dynamika wzrostu wyniosła 0,1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, co oznacza, że reklamodawcy wydali niemal tyle samo co w pierwszym kwartale 2018 r. Warto podkreślić jednak, że rok wcześniej dynamika wzrostu była znacznie wyższa, bo wyniosła aż 8,8 proc.

W pierwszych trzech miesiącach 2019 r. wydatki reklamowe rosły jedynie w Internecie oraz kinie. Jednocześnie udział telewizji spadł do 45,7 proc. Najsłabszym miesiącem pod względem wydatków reklamowych był marzec, gdy odnotowano spadek wartości budżetów o 2,9 proc.

Z raportu wynika, że  dziewięć sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe, a siedem zredukowało. Najwyższy wolumenowy wzrost wygenerował sektor „pozostałe”, głównie za sprawą kampanii społecznych Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Finansów, a także kampanii Fundacji Polska Bezgotówkowa. Wzrost wydatków w całym sektorze o 15,8 mln zł przełożył się na dynamikę wzrostu o12,6 proc.

Wyróżniły się jeszcze trzy inne sektory – czas wolny (+8,8 mln zł, dynamika +12,9 proc.), podróże i turystyka (+8,0 mln zł, dynamika +15,5 proc.) oraz żywność (+6,8 mln zł, dynamika +3,1 proc.).

W pierwszym kwartale 2019 r. spadki zanotowały wszystkie klasy mediów z wyjątkiem internetu i kina. Reklama online wygenerowała budżety większe o 7,3 proc., zaś reklama kinowa o 6,7 proc. Łącznie reklamodawcy wydali na reklamę internetową o 51,6 mln zł więcej niż przed rokiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy