Na Wall Street wróciły spadki

opublikowano: 26-03-2014, 21:26

Na zamknięciu Dow Jones spadał o 0,6 proc., S&P500 stracił 0,7 proc. Nasdaq kończył dzień 1,4 proc. zniżką.

Amerykańskie rynki akcji spadły już czwarty raz w ciągu ostatnich sześciu sesji. Inwestorzy nie mieli argumentów do atakowania tegorocznego maksimum, do którego w przypadku S&P500 było przed sesją oddalone tylko o 0,7 proc. Z drugiej strony widać było duży popyt na obligacje skarbowe USA.  Aukcja 5-latek zakończyła się najniższą rentownością od blisko trzech lat. Popyt na bezpieczniejsze aktywa wywołali politycy, przede wszystkim prezydent Barack Obama, sygnalizując dalszy ciąg sporu z Rosją w sprawie aneksji Krymu. Złoto jednak oddało w środę zysk z niemal sześciu ostatnich tygodni, ropa poszybowała po raz pierwszy od dwóch tygodni powyżej 100 USD.

None
None

Na zamknięciu spadały indeksy 9 z 10 głównych segmentów S&P500. Jako jedyny rósł indeks spółek ochrony zdrowia (0,05 proc.). Niewielką stratę zanotował także wskaźnik spółek dostarczających dobra codziennego użytku (-0,1 proc.). Najsłabsze były w środę segmenty przemysłowy i finansowy (po -0,9 proc.), IT (-1,3 proc.) oraz materiałowy (-1,4 proc.). W trójce najmocniej przecenionych spółek z S&P500 znalazł się Facebook (-7 proc.), który ogłosił przejęcie za 2 mld USD działającej od dwóch lat spółki Oculus VR Inc., produkującej okulary pozwalające korzystać z wirtualnej rzeczywistości. Ostatecznie na zamknięciu taniało blisko 400 spółek z S&P500. Spośród 30 blue chipów ze średniej Dow Jones staniało 26. Najmocniej spadły kursy banku JP Morgan (-1,7 proc.), Microsoftu (-1,4 proc.) i American Express (-1,3 proc.). Trzy najmocniej drożejące blue chipy, to działające w ochronie zdrowia Unitedhealth Group (0,5 proc.), Pfizer (1,1 proc.) i Merck (1,5 proc.).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane