Czytasz dzięki

Nadchodzą FIRMOWE (R)EWOLUCJE

Materiał partnera
opublikowano: 15-06-2015, 00:00

Prawie 54 proc. mikro-, małych i średnich firm w Polsce nadal nie korzysta z nowych technologii lub korzysta z nich w ograniczonym stopniu.

Home.pl i Microsoft wspólnie z Konfederacją Lewiatan chcą to zmienić.

Właśnie rozpoczął się konkurs, którego celem jest upowszechnianie korzyści, płynących z zastosowania nowoczesnych urządzeń i usług mobilnych w firmach. Home.pl i Microsoft, przy wsparciu merytorycznym Konfederacji Lewiatan, chcą zachęcić do wykorzystania takich rozwiązań jak: usługi w chmurze i urządzenia mobilne do zmiany stylu pracy i prowadzenia biznesu tak, aby był on coraz szybszy, sprawniejszy, bardziej elastyczny i umożliwiający lepszą obsługę klienta.

— Aby utrzymać swoją konkurencyjność, mikro- i małe firmy muszą być coraz bardziej innowacyjne i przygotowane na nadchodzącą cyfrową rewolucję w gospodarce. Oferta home.pl i Microsoft daje im możliwość wyprzedzenia konkurencji dzięki efektywnemu wykorzystaniu rozwiązań w chmurze. Duże inwestycje nie są już konieczne, żeby znacząco poprawić działanie firmy — tłumaczy Marcin Kuśmierz, prezes home.pl. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan, dodaje, że to nie koszty stoją na przeszkodzie rozwojowi firm. Trzeba zmienić sposób myślenia, aby podnosić swoją konkurencyjność i zdobywać rynek.

W stronę innowacji

Wiedzą o tym ci, których Konfederacja Lewiatan w raporcie „Monitoring kondycji sektora MMSP’2014” określa jako cyfrowych. To te firmy, które wykorzystują co najmniej trzy technologie spośród: obsługi klientów przez internet, wystawiania e-faktur, prowadzenia portalu online dla klientów, korzystania ze specjalistycznego oprogramowania do zarządzania zasobami, wykorzystywania chmury, wykorzystywania mediów społecznościowych i wykorzystywania portalu dla klientów na urządzenia mobilne.

— Cyfrowe mikro- i małe przedsiębiorstwa to innowatorzy, firmy niebojące się inwestować w B+R — 70 proc. eksportujących mikro- i małych firm to firmy korzystające z technologii informatycznych na szerszą skalę. Cyfrowość daje im szanse rozwojowe. Dlatego należy zrobić wszystko, aby skala cyfryzacji polskich „maluchów” rosła, bo i one będą dzięki temu rosły, a wraz z nimi polska gospodarka — tłumaczy dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Tymczasem okazuje się, że z polskimi firmami mikro-, małymi, a nawet średnimi nie jest dobrze pod względem oceny stosowanych w nich nowych technologii. - Mimo, że pracownicy MMSP wydają się dostrzegać korzyści, jakie daje wykorzystanie technologii mobilnych w pracy — większa elastyczność i efektywność, to nadal 76 proc. przyznaje, że musi być w biurze, żeby sprawnie realizować swoje zadania. Dostęp do narzędzi, takich jak tablet czy smartfon nie wydaje się być tu ograniczeniem, a przynajmniej jego poziom nie odbiega od średniej dla Europy. Kluczowe zatem jest edukowanie MMSP o tym, jak wykorzystać nowe technologie dla poprawy wyników firmy — dodaje Przemysław Szuder z polskiego oddziału Microsoft. Trudno w to uwierzyć, ale nadal ponad 25 proc. mikroprzedsiębiorstw i blisko 9 proc. małych firm nie korzysta z żadnej technologii informatycznej. Na tle innych krajów Unii Europejskiej też nie wypadamy dobrze. Znajdujemy się dopiero na 24. miejscu. Przynajmniej tak wynika z danych Komisji Europejskiej dotyczących stopnia ucyfrowienia gospodarek krajów UE zawartych we wskaźniku gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego DESI.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— W Polsce wciąż większość firm mikro- i małych nie korzysta z dostępnych technologii informatycznych lub korzysta w niewielkim stopniu, np. tylko do obsługi klientów przez internet z wykorzystaniem poczty elektronicznej. A szkoda, bo firmy, które w większym stopniu wykorzystują technologie informatyczne, są bardziej dojrzałe biznesowo i osiągają lepsze wyniki, są bardziej otwarte na innowacje i bardziej konkurencyjne — mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Szansa dla najmniejszych

FIRMOWE (R)EWOLUCJE mają zachęcić do technologicznego rozwoju. Konkurs skierowany jest do firm, które zatrudniają nie więcej niż 25 osób, w tym przynajmniej jedną na umowę o pracę. Zwycięzców, którzy zostaną poddani FIRMOWYM (R) EWOLUCJOM może być aż dwunastu. Każdy otrzyma do pięciu zestawów mobilnych składających się z tabletu 2 w 1 z systemem Windows, smartfonu Lumia oraz Office’a 365 Business Premium. Do nagród tych zostanie dołączony pakiet usług internetowych dla firmy oferowany przez home.pl: domena internetowa, hosting Business Cloud Starter lub kreator strony www. Wszyscy beneficjenci zostaną też objęci Pomocą Premium konsultantów home.pl, będą mieli dostęp do szkoleń online oraz indywidualnego Mentora, który pomoże im w pełni wykorzystać potencjał nowych technologii do zmiany sposobu pracy na bardziej mobilny i wydajny.

Czas na start

W konkursie może wziąć udział każda firma spełniająca warunki, która wypełni formularz rejestracyjny na stronie www. firmowe-rewolucje.pl i załączy do niego pracę konkursową, w której merytorycznie uzasadni, w jaki sposób może skorzystać na FIRMOWEJ (R)EWOLUCJI. Musi też ocenić, jak zamierza wykorzystywać zdobyte w konkursie nagrody do usprawnienia swojego biznesu i podniesienia konkurencyjności. Prace można nadsyłać w formie tekstowej, w postaci plików graficznych, prezentacji lub nagrań wideo. Jury oceniać będzie przede wszystkim uzasadnienie merytoryczne i kreatywność, ale także wykonanie pracy. Zgłoszenia można nadsyłać do 17 lipca. Lista zwycięzców zostanie ogłoszona 3 sierpnia.

MAŁE FIRMY NA START: Przedstawiciele firm Microsoft i home.pl oraz Konfederacji Lewiatan ogłaszają konkurs FIRMOWE (R)EWOLUCJE, a Małgorzata Starczewska- -Krzysztoszek, główna ekonomistka Konfederacji Lewiatan, prezentuje wyniki badań nad ucyfrowieniem MMSP. [FOT. ARC]

Partnerami sekcji "Nowe Technologie" są: Microsoft, home.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane