Najlepsi potwierdzili wysoką formę

opublikowano: 12-03-2013, 00:00

Cztery spółki ponownie znalazły się w czołowej dziesiątce zestawienia. Najwyższy laur — jak przed rokiem — zdobyło LPP

Miniony rok pokazał, że w biznesie, a także na giełdzie i w rankingach, wygrywają ci, którzy mimo kryzysu odważnie prą do przodu, konsekwentnie realizują strategię i mają środki oraz pomysł na to, jak podbić rynki zagraniczne.

None
None

Po raz drugi z rzędu tytuł Giełdowej Spółki Roku przypadł gdańskiej spółce LPP, firmie śmiało rozbudowującej sieć sklepów odzieżowych. Właściciel m.in. marki Reserved, założony przez Marka Piechockiego i Józefa Lubiańca, od dłuższego czasu jest faworytem nie tylko analityków, maklerów i doradców, ale też zarządzających funduszami. Przed rokiem zwycięstwo podzielił z GPW, tym razem wręcz znokautował rywali, wygrywając z przewagą, jakiej nie zanotowaliśmy jeszcze w 14-letniej historii rankingu.

Na podium po raz kolejny wdrapał się Cyfrowy Polsat, który od początku przygody z giełdą (zaczęła się 5 lat temu) niemal nie spada z czuba naszego rankingu, a eksperci doceniają go za bardzo dobre wyniki, stabilny biznes i umacnianie pozycji rynkowej.

Na oklaski zasłużył też KGHM. Dopiero odważna decyzja o przejęciu kanadyjskiego koncernu górniczego Quadra FNX za ponad 9 mld zł (z początku niejednoznacznie oceniana przez analityków) spowodowała, że dolnośląski gigant — pierwszy raz w historii! — znalazł się w ścisłej czołówce naszego zestawienia.

Czwarte miejsce zajął Zelmer, który w TOP10, podobnie jak Wawel, był również przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamknęły państwowe PKN Orlen i marzące o zbudowaniu europejskiej potęgi Azoty Tarnów.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane