Najlepsze centra i sieci handlowe 2012

opublikowano: 30-10-2012, 00:00

Polska Rada Centrów Handlowych ogłosiła zwycięzców konkursu na najlepsze centrum i sieć handlową oraz kampanie marketingowe.

Warunkiem zgłoszenia do konkursu było przesłanie obszernej merytorycznej aplikacji, opisującej szczegółowo wszystkie ważne aspekty projektu. W przypadku centrów handlowych były to m.in.: proces powstawania i komercjalizacji, dane dotyczące efektywności, strategia marketingowa, sposób zarządzania centrum. Najemcy, którzy zgłosili się do PRCH Retail Awards, musieli przedstawić: strategię tworzenia marki, rozwój sieci handlowej z uwzględnieniem liczby i lokalizacji punktów handlowych oraz planów na przyszłość, plan aranżacji sklepów i witryn, a także strategię marketingową i jakości obsługi. W przypadku kampanii marketingowych, które mogły zgłaszać zarówno centra, jak i sieci handlowe, PRCH wymagała opisu celów i strategii kampanii, szczegółowej taktyki i narzędzi marketingowych, przedstawienia budżetu i planów mediowych, a także zilustrowania przebiegu kampanii oraz udokumentowania jej efektów.

Do finału dotarły wyróżniające się jakością i efektywnością centra i sieci handlowe oraz najskuteczniejsze kampanie marketingowe. W jury zasiedli eksperci do spraw rozwoju, zarządzania centrami handlowymi, wynajmu, architektury, marketingu oraz przedstawiciele najemców. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się 18 października 2012 r. w warszawskiej Fabryce Trzciny.

Najlepszym nowym centrum handlowym 2012 r. okazała się szczecińska Galeria Kaskada. Za przeprowadzenie rozbudowy doceniono galerię Echo w Kielcach. Nagrodę specjalną otrzymała też galeria Futura Park Kraków. Siecią handlową roku została firma Deichmann, a za debiut na rynku doceniono firmę Centro. Wyróżnienia otrzymały Orsay i Salamander. Nagrodę dla najlepszej kampanii otwarcia lub przebudowy centrum otrzymał projekt „Manifest your style”, przeprowadzony w krakowskim centrum outlet Factory. Kampanią przedsprzedażową roku 2012 okazała się akcja przeprowadzona w centrum handlowym Ursynów — „Zbieraj magnesy, znaczki są nudne”. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała kampania krakowskiego Bonarka City Center — „Paragoniki do kontroli!”. Najlepszą kampanią wizerunkową może się pochwalić centrum handlowe Forum w Gliwicach — „La Dolce vita 2011”. W podkategorii public relations zwyciężyła kampania „Zamieszkaj w Gemini Park Tarnów”, a w podkategorii odpowiedzialności społecznej — przeprowadzona w kilku centrach handlowych kampania „Eko Dar”.

110 tys. mkw. Taką powierzchnię ma nagrodzona szczecińska Galeria Kaskada, która powstała w miejscu kombinatu gastronomicznego o tej samej nazwie, zniszczonego przez pożar w 1981 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Joanna Dobosiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu