Amerykański magazyn „Forbes” opublikował ich ranking. Przygotowała go firma konsultingowa Bowen Craggs & Co. z Londynu, która doradza koncernom, jak poprawić skuteczność ich obecności w internecie. Wzięła pod lupę firmowe adresy internetowe 78 korporacji — jedna trzecia pochodzi z USA, jedna trzecia z Europy, reszta z pozostałych części świata. Portale koncernów były oceniane w ośmiu kategoriach, m.in. pod względem tego, jak służą inwestorom, osobom poszukującym pracy, klientom oraz mediom. Na czele rankingu wylądował w tym roku koncern naftowy Shell, który obsługuje witryny w ponad 50 krajach. Drugie miejsce ex aequo zajęły włoska firma naftowa Eni i międzynarodowy gigant spożywczy Nestle. „Forbes” podaje, że 89 proc. ruchu kierowanego na strony korporacyjne nadal pochodzi z komputerów stacjonarnych i laptopów, a tylko 8 proc. z urządzeń mobilnych.
1. Royal Dutch Shell — branża naftowa
2.-3. Eni — branża naftowa
2.-3. Nestle — branża spożywcza
4. Unilever — branża spożywcza
5. Siemens — branża technologiczna
6. Roche — branża farmaceutyczna
7. British American Tobacco — branża tytoniowa
8. BP — branża naftowa
9. SAP — branża informatyczna
10. Novartis — branża farmaceutyczna