Czytasz dzięki

Najpierw bezpieczeństwo, potem podwyżka

opublikowano: 01-10-2020, 22:00

Kowalski chce więcej zarabiać, ale w zamian za stabilność zatrudnienia gotów jest obniżyć swoje wymagani

W jakim stopniu Polacy są zadowoleni ze swojego wynagrodzenia? Odpowiedź przynosi „Barometr nastrojów pracowników 2020”, wspólne opracowanie Gi Group, Grafton Recruitment, Wyser i Tack TMI. Uczestniczący w internetowej sondzie pracownicy (591 osób) mieli za zadanie określić swoją satysfakcję z pensji na skali od 1 do 10. Średnia zaznaczeń wyniosła 6,6.

— To nie jest wskaźnik, z którego firmy mogą być dumne. Wielu ludzi szuka lepiej płatnej pracy. W grupie najmniej zadowolonych, czyli oceniających swoje zarobki w 10-stopniowej skali na „piątkę” lub gorzej, odsetek wynosi aż 90 proc. — mówi Joanna Wanatowicz, dyrektor w Grafton Recruitment.

Inne pytanie dotyczyło bezpieczeństwa zatrudnienia — w tym przypadku wynik był nieco lepszy i osiągnął 7,1.

— Jako pierwszy czynnik poczucia stabilności wymieniano kondycję finansową przedsiębiorstwa. Dopiero na drugim miejscu podawano regularność wypłat wynagrodzeń. Świadczy to o tym, że dla ratowania firmy pracownicy są gotowi na negocjacje i kompromisy płacowe. Chcą wprawdzie więcej zarabiać, ale nie za wszelką cenę — komentuje Magdalena Furs, dyrektor serwisu i dostaw w GI Group.

Drugą grupę respondentów (370 osób) stanowili pracodawcy, których zapytano, co ich zdaniem pracownicy myślą o zarobkach i bezpieczeństwie zatrudnienia. W pierwszej kategorii barometr wyniósł 6,2, w drugiej — 7,0. Oznacza to, że pracodawcy bardziej pesymistycznie niż pracownicy postrzegają sytuację gospodarczą w Polsce i warunki, jakie zapewniają swoim ludziom.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane