Najważniejsze jest zaufanie

Rozmawiała Magdalena Graniszewska
opublikowano: 12-03-2013, 00:00

Od lat PKN Orlen plasuje się w czołówce rankingu jakości relacji inwestorskich. Nie inaczej było i teraz.

Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen: Myślę, że to zasługa tego, iż dotrzymujemy zobowiązań i konsekwentnie dostarczamy tego, co obiecujemy. Tylko w ten sposób można zbudować zaufanie inwestorów.

Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen
Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen
None
None

Dodatkowo bardzo intensywnie komunikujemy się z rynkiem finansowym, przedstawiając zarówno wyniki, jak i plany.

Jak często spotykacie się z akcjonariuszami?

Intensywność spotkań wynika oczywiście z raportowania kwartalnych wyników finansowych, ale również ze struktury akcjonariatu PKN Orlen. W wolnym obrocie jest aż 72,5 proc. akcji, rozproszonychwśród inwestorów z całego świata. Dodatkowym impulsem do spotkań w minionym roku była publikacja nowej strategii.

Jak istotną rolę w waszej strategii IR pełnią zagraniczne road show?

Wystarczy spojrzeć na liczby: w 2012 r. spotkaliśmy się z ponad 250 instytucjami finansowymi, wśród których było 164 zagranicznych. Na konferencje i road show jeździmy przede wszystkim do głównych centrów finansowych, czyli do Londynu, Nowego Jorku i Frankfurtu. W najbliższym czasie zamierzamy też odbyć serię spotkań na wschodnim wybrzeżu USA, gdzie będziemy prezentować nową strategię.

Jakie narzędzia IR stosujecie?

Stale dbamy o doskonalenie i rozwój nowoczesnych narzędzi IR. Mamy nowy serwis internetowy, wprowadzamy rozwiązania na urządzenia mobilne oraz inne ułatwienia pozwalające na bieżącą analizę naszych danych finansowych.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rozmawiała Magdalena Graniszewska

Polecane