Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen: Myślę, że to zasługa tego, iż dotrzymujemy zobowiązań i konsekwentnie dostarczamy tego, co obiecujemy. Tylko w ten sposób można zbudować zaufanie inwestorów.

Dodatkowo bardzo intensywnie komunikujemy się z rynkiem finansowym, przedstawiając zarówno wyniki, jak i plany.
Jak często spotykacie się z akcjonariuszami?
Intensywność spotkań wynika oczywiście z raportowania kwartalnych wyników finansowych, ale również ze struktury akcjonariatu PKN Orlen. W wolnym obrocie jest aż 72,5 proc. akcji, rozproszonychwśród inwestorów z całego świata. Dodatkowym impulsem do spotkań w minionym roku była publikacja nowej strategii.
Jak istotną rolę w waszej strategii IR pełnią zagraniczne road show?
Wystarczy spojrzeć na liczby: w 2012 r. spotkaliśmy się z ponad 250 instytucjami finansowymi, wśród których było 164 zagranicznych. Na konferencje i road show jeździmy przede wszystkim do głównych centrów finansowych, czyli do Londynu, Nowego Jorku i Frankfurtu. W najbliższym czasie zamierzamy też odbyć serię spotkań na wschodnim wybrzeżu USA, gdzie będziemy prezentować nową strategię.
Jakie narzędzia IR stosujecie?
Stale dbamy o doskonalenie i rozwój nowoczesnych narzędzi IR. Mamy nowy serwis internetowy, wprowadzamy rozwiązania na urządzenia mobilne oraz inne ułatwienia pozwalające na bieżącą analizę naszych danych finansowych.