Nastroje niemieckich konsumentów lepsze, ale poniżej oczekiwań

Tadeusz Stasiuk, Reuters
opublikowano: 2021-05-27 09:01

Poprawiają się nastroje niemieckich konsumentów, ale wskaźnik nadal pozostaje poniżej kreski. Ciągle u naszego zachodniego sąsiada istnieją spore obawy związane z dalszym rozwojem pandemii, donosi Reuters.

fot. JOACHIM HERRMANN/Reuters/Forum

Opracowywany przez instytut GfK wskaźnik zaufania wzrósł w oszacowaniu na czerwiec do minus 7 punktów z -8,6 pk po rewizji w górę z -8,8 pkt w maju. Tymczasem ekonomiści spodziewali się wartości na poziomie -5,0 pkt.

Jak podkreśla GfK, konsumenci byli bardziej optymistycznie nastawieni do swoich spraw osobistych

i sytuacji dochodowej, jak również ogólnego rozwoju gospodarczego, ale ich skłonność do zakupów pogorszyła się po trzech kolejnych miesięcznych wzrostach.

Kiedy zniesione zostaną wszystkie środki blokujące, normalne gospodarstwa domowe są gotowe zwiększyć swoje wydatki w miesiącach letnich, ponieważ podczas pandemii odłożyły sporą ilość gotówki – stwierdził Rolf Buerkl, ekspert ds. konsumentów GfK.