
Jakie były początki spółki Mondo?
Działamy na polskim rynku od 2011 r. Były to lata nieustannego rozwoju oraz promowania naszych produktów. Postawiliśmy na środki ochrony indywidualnej, bo lubimy wyzwania. Branża medyczna to bardzo wymagający rynek. Początki naszej działalności nie należały do najłatwiejszych – trzeba było pokonać wiele barier i problemów. Niewiele osób wierzyło w nasz sukces, jednak konsekwentnie realizowaliśmy założone cele. To, co początkowo wydawało się niemożliwe, stało się faktem. Dzisiaj marka Essenti Care jest postrzegana jako produkt premium, a my jesteśmy zadowoleni z obranej drogi rozwoju. Przełomowym momentem dla naszej firmy było zatrudnienie energicznych, pełnych pasji, otwartych i kreatywnych ludzi. To dzięki nim się rozwijamy, osiągamy nasze cele, inwestujemy w nowe obszary działalności. Jesteśmy z nich dumni. Inwestycja w pracowników okazała naszym najlepszym ruchem.
Kto tworzy zespół i w jaki sposób firma dba o swoich pracowników?
Nasze motto brzmi: „Warto otaczać się ludźmi, którzy marzą, tworzą, wierzą i myślą”.
Pracownicy są naszą największą dumą. Zbudowaliśmy team składający się z osobowościowo różnych osób, których poszczególne kompetencje wzajemnie się uzupełniają. Aby taki schemat zatrudnienia zadziałał, w codziennej działalności muszą być uwzględniane reguły wzajemności, które scalają jednostki w wysoce wydajny zespół. Udało nam się to stworzyć, dzięki czemu mamy małą rotację zatrudnienia. Pracuje dla nas zgrana grupa kompetentnych i kreatywnych ludzi nieustannie podnoszących swoje kwalifikacje. Bez pracy zespołowej wszystkich, których zatrudniamy, począwszy od obsługi magazynu do kierownictwa, nie udałoby się zrealizować wielu projektów. W firmie jest bardzo dobra komunikacja zarówno pionowa, jak i pozioma. Umożliwiamy członkom zespołu wyjazdy na zagraniczne targi i szkolenia. Nasi pracownicy są naszym kapitałem. To ich codzienna praca przynosi nam wartość dodaną.
Jakimi jeszcze priorytetami kierują się państwo, zarządzając przedsiębiorstwem?
Dbamy o rozwój firmy i środowisko. Naszym priorytetem jest ciągła dystrybucja oraz wzrost sprzedaży w grupie stałych odbiorców, a tym samym wsparcie wielu branż w trakcie pandemii. Nie prowadzimy polityki agresywnego ofertowania, dbamy o długofalowe relacje z partnerami. Jesteśmy świadomi, że źle określone priorytety lub ich nadmiar mogą paraliżować skuteczne działania. Umiejętność rezygnacji z niektórych z nich, po uprzednim rozeznaniu, które mogą zostać pominięte bez dalekosiężnych negatywnych konsekwencji, jest bardzo cenna. Staramy się, aby nasze decyzje były zbieżne z misją firmy, którą jest zapewnienie bezpieczeństwa ludziom, a specjalistom bezpiecznej pracy.
Naszym największym osiągnięciem jest jakość produkowanych rękawic, a nagrodą rozpoznawalność marki Essenti Care postrzeganej jako marka premium.

W jaki sposób udaje się państwu zdobyć i utrzymać długotrwałe relacje biznesowe?
Relacje z partnerami biznesowymi budujemy na podstawie doświadczenia, wiedzy i sumiennej pracy. Pragniemy odwdzięczać się im za zaufanie i miano niezawodnego oraz kompetentnego partnera w biznesie. Customer Service na najwyższym poziomie jest wizytówką naszej firmy. Pielęgnujemy trwałą i stabilną więź łączącą nas z kontrahentami, co owocuje długoletnią efektywną współpracą.
Mamy potencjał i determinację, dzięki którym możemy z powodzeniem wypełniać naszą misję oraz poprzez realizację celu pomnażać zasoby, konsekwentnie powiększając wartość rynkową firmy.
W czasie pandemii COVID-19 państwa produkty stały się środkami pierwszej potrzeby, na których niedobór cierpiało wiele instytucji. Czy zaangażowali się państwo w pomoc w walce z koronawirusem?
Pandemia COVID-19 uświadomiła wszystkim, jak ważne jest troszczenie się i pomaganie innym. Zauważyliśmy trudności, z jakimi borykały się instytucje w naszym mieście, dlatego naszą pomoc skierowaliśmy do najbliższego otoczenia firmy, aby pomóc w rozwiązaniu lokalnych problemów opieki medycznej. Jako wytwórca środków ochrony indywidualnej z Bielska-Białej wsparliśmy, poprzez przekazanie jednorazowych rękawic ochronnych diagnostycznych oraz jednorazowych maseczek ochronnych, m.in. hospicjum, Ochotniczą Straż Pożarną, szpitale oraz wiele osób prywatnych, które zwróciły się do nas o pomoc. Ta sytuacja będzie miała przełożenie na nasze działania w przyszłości.
