Neoplan wygrał warszawski przetarg
Spółka Neoplan Polska wygrała przetarg na dostawę autobusów dla Warszawy. Na stołeczne ulice trafi 165 autobusów o łącznej wartości ponad 196 mln złotych.
Producent autobusów miejskich i turystycznych Neoplan z Bolechowa pod Poznaniem wygrał przetarg na dostawy autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Miasto otrzyma łącznie 165 autobusów Solaris Urbino 15. Stołeczny budżet będzie musiał wydać na ten cel ponad 196 mln zł.
— Z punktu widzenia potrzeb odnowy taboru w stolicy, to nie jest duży kontrakt. MZA posiada obecnie 1,6 tys. pojazdów. Z tego co najmniej 500 autobusów to pojazdy stare, ponad 10-letnie. Jest jeszcze sporo do zrobienia — twierdzi Jerzy Chudzicki, prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.
Solaris i Solaris
— 7 lutego poinformowaliśmy oferentów o wyniku przetargu. Strony mają siedem dni na złożenie protestów — mówi Roman Gogacz z Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie.
W przetargu rywalami Neoplana były firma MAN oraz Przedsiębiorstwo Usług Turystyczno- -Transportowych Comfort Line z Gliwic. Ta ostatnia miała w ofercie również autobusy Solaris Urbino 15. W warszawskim przetargu nie wziął udziału obecny od wielu lat na ulicach Warszawy Jelcz. W jego ofercie nie ma bowiem dużych, 15-metrowych autobusów.
Minimum 328 pojazdów
— Plan minimum na ten rok zakłada wyprodukowanie 328 autobusów miejskich i turystycznych (tych ostatnich 50). Optymistyczne założenia mówią o 410 sztukach. Ewentualny wzrost produkcji dotyczy jednak tylko autobusów miejskich — mówi Krzysztof Olszewski, prezes Neoplan Polska.
Firma liczy bowiem na kontrakty zagraniczne. Prawdopodobnie stanie również do nowego przetargu w Warszawie na 100 autobusów przegubowych. Obroty producenta w 1998 r. wyniosły 209,3 mln zł, w 1999 r. — 142,1, a w 2000 r. — 181,3 mln zł. Neoplan prognozuje tegoroczny obrót na poziomie 256, 3 mln zł.