Nespresso stawia na aluminium

Czołowy producent porcjowanej kawy wprowadza do sprzedaży kapsułki wykonane w 80 proc. z przetworzonego aluminium. Firma twierdzi, że to przełomowe wydarzenie w jej historii.

Aluminium to surowiec, który można poddawać recyklingowi w nieskończoność. Na początek sprzedawana będzie w takich kapsułkach kawa Master Origin Colombia, ale firma obiecuje, że do końca 2021 r. całkowicie przestawi się na to rozwiązanie.

— Nespresso robi kolejny krok w kierunku modelu biznesowego opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym. Będziemy nadal pracować nad zwiększeniem zawartości przetworzonego aluminium w produkcji kapsułek z kawą oraz zwiększać współczynnik recyklingu zużytych kapsułek, w czym kluczowe jest zaangażowanie naszych klientów — mówi Jérôme Pérez, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Nespresso.

Nestlé i inni producenci kapsułek z kawą są krytykowani przez ekologicznych aktywistów, którzy wskazują, że nie jest to przyjazny dla środowiska sposób przyrządzania czarnego napoju. Kapsułki zwykle wytworzone są z miksu różnych materiałów, w tym z tworzywa sztucznego, a wypełnienie kawą utrudnia proces recyklingu. Kilka lat temu głośno było o decyzji władz Hamburga, które zakazały używania ich w miejskich budynkach. Producenci nie mają więc wyjścia i muszą szukać innowacji. Koncern Nestlé, właściciel marki Nespresso, zainwestował od 2014 r. ponad 185 mln CHF, czyli około 765 mln zł w programy recyklingowe. Sprzedaje nie tylko kapsułki, ale także ekspresy. Na świecie ma ponad 800 salonów sprzedaży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane