Nestle chce sprzedać część kosmetycznego biznesu

opublikowano: 16-05-2019, 10:15

Koncern Nestle rozpoczął ekskluzywne rozmowy ws. sprzedaży swojego biznesu pielęgnacji skóry grupie inwestorów na czele której stoją EQT Partners oraz fundusz Abu Dhabi Investment Authority. Wartość potencjalnej transakcji szacowana jest na 10,2 mld CHF (10,1 mld USD). Byłaby to jedna z największych w tym roku transakcji private equity.

W ubiegłym roku wystawiony na sprzedaż dział szwajcarskiego giganta spożywczego odnotował przychody w kwocie 2,8 mld CHF.

Nestle
Zobacz więcej

Nestle fot. Bloomberg

Sprzedaż marek dermatologicznych zlikwidowałaby biznes, który poprzednik prezesa Marka Schneidera, Paul Paul Bulcke, reklamował jako obiecującą nową drogę. Schneider skupia się na produktach takich jak kawa, woda i karma dla zwierząt, ponieważ Nestle stara się pobudzić sprzedaż i ożywić rozwój.

Nestle informuje, że transakcja jest przedmiotem konsultacji z pracownikami i oczekuje jej zamknięcia w drugiej połowie bieżącego roku, kiedy to firma spożywcza poda szczegóły dotyczące tego, co zamierza zrobić z wpływami. Firma podkreśla, że nabywcy zapłaciliby gotówką, a transakcja byłaby wolna od długów.

Dział pielęgnacji skóry okazał się słabym punktem działalności Nestle, a wielu aktywnych inwestorów, z Danem Loebem z funduszu hedgingowego Third Point na czele, żądało rezygnacji z jego prowadzenia gdyż nie jest związany podstawowym portfelem produktowym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu