Jako że pierwszy od 80 lat nowy rodzaj czekolady obchodzi swoje pierwsze urodziny, Nestle wprowadza na rynek japoński nowy rodzaj rubinowego Kitkata, który zawiera suszone żurawiny i orzechy. Konsumenci mogą również dzielić się pomysłami na wykorzystanie czekolady na stronie rubychocolate.com, uruchomionej przez wynalazcę rubinowej czekolady i czołowego przetwórcę kakao Barry Callebaut AG.

Czekolada rubinowa po raz pierwszy pojawiła się na rynku, gdy w zeszłym roku Nestle wprowadziło nową wersję Kitkat w Japonii. Podczas gdy początkowo dystrybucja była ograniczona, szum stworzony wokół tej naturalnie różowej czekolady o smaku owocowym - czwartego typu czekolady po mlecznej, ciemnej i białej - pomógł jej dotrzeć na 26 rynków, powiedział Cedric Lacroix, dyrektor zarządzający Nestle w branży cukierniczej w Japonii.
- Jeśli chodzi o żywność i czekoladę w szczególności, trendy były tworzone w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej, ale dziś trendy są tworzone między innymi w Azji, Japonii. Konsumenci azjatyccy są niezwykle otwarci na nowe rzeczy i są niezwykle chętnie korzystają z mediów społecznościowych - powiedział Lacroix.