Dzięki przejęciu Gerber Products przychody Nestle
ze sprzedaży żywności wzrosną do 8,2 mld USD. Szwajcarzy szacują, że amerykańska
spółka osiągnie w tym roku 1,95 mld USD przychodów. Prognozują, że w dłuższej
perspektywie zwiększy je o ok. 10 proc.
Nestle było zainteresowane kupnem
Gerber Products od ponad 10 lat. Pierwsza próba przejęcia amerykańskiej spółki
miała miejsce w 1994 roku. Nie powiodła się, gdyż zwycięzcą rywalizacji został
Sandoz, który połączył się później z Ciba-Geigy tworząc koncern farmaceutyczny
Novartis. Ten ostatni próbował poszerzyć ofertę Gerber Products. W 2000 roku
spółka wprowadziła na rynek puder, oliwkę i inne środki pielęgnacji niemowląt. W
2002 roku zaoferował żywność dla małych dzieci do podgrzewania w
mikrofalówce.
Transakcja przejęcia Gerber Products ma zostać zamknięta w drugiej połowie 2007 roku. Wymaga jeszcze uzyskania zgody urzędów antymonopolowych.
MD, AP