Nestle przejmuje Gerber Products za 5,5 mld USD

opublikowano: 2007-04-12 21:10

Nestle przejmie za 5,5 mld USD spółkę Gerber Products, znanego na całym świecie producenta żywności dla niemowląt. Dzięki transakcji szwajcarski koncern zwiększy znacząco udział w tym segmencie rynku spożywczego.

Dzięki przejęciu Gerber Products przychody Nestle ze sprzedaży żywności wzrosną do 8,2 mld USD. Szwajcarzy szacują, że amerykańska spółka osiągnie w tym roku 1,95 mld USD przychodów. Prognozują, że w dłuższej perspektywie zwiększy je o ok. 10 proc.
Nestle było zainteresowane kupnem Gerber Products od ponad 10 lat. Pierwsza próba przejęcia amerykańskiej spółki miała miejsce w 1994 roku. Nie powiodła się, gdyż zwycięzcą rywalizacji został Sandoz, który połączył się później z Ciba-Geigy tworząc koncern farmaceutyczny Novartis. Ten ostatni próbował poszerzyć ofertę Gerber Products. W 2000 roku spółka wprowadziła na rynek puder, oliwkę i inne środki pielęgnacji niemowląt. W 2002 roku zaoferował żywność dla małych dzieci do podgrzewania w mikrofalówce.

Transakcja przejęcia Gerber Products ma zostać zamknięta w drugiej połowie 2007 roku. Wymaga jeszcze uzyskania zgody urzędów antymonopolowych.

MD, AP