Nestle wypromuje Goplanę i Winiary

Ryszard Gromadzki
15-09-2000, 00:00

Nestle wypromuje Goplanę i Winiary

Prezesi Goplany i Winiar są zadowoleni z planowanego włączenia firm w struktury Nestle Polska. Usprawni ono zarządzanie firmami oraz zwiększy konkurencyjność ich marek na rynku.

Od 2001 roku w struktury Nestle Polska zostaną włączone Goplana i Winiary, wielkopolskie firmy branży spożywczej.

Wsparcie marki

Zdaniem Janusza Rutkowskiego, wiceprezesa Goplany, najważniejszą korzyścią z formalnego włączenia firmy w struktury Nestle Polska będzie zwiększenie konkurencyjności marki Goplana na rynku.

— Ta operacja usprawni negocjowanie niższych cen surowców do produkcji. Umożliwi również skuteczniejsze wsparcie marki oraz produkowanych wyrobów — mówi Janusz Rutkowski.

Korzyści z przyłączenia Winiar do Nestle podobnie ocenia Leszek Wencel, prezes Winiar.

Do tej pory obie spółki były formalnie oddzielnymi podmiotami, mimo że szwajcarski koncern Nestle posiada w nich 97-98 proc. udziałów.

Lepsze zarządzanie

— Objęcie firm jest konsekwencją przeprowadzonych przez koncern inwestycji i konsolidacji działalności. Pozwoli to usprawnić zarządzanie firmami, podniesie efektywność działów zajmujących się zakupem surowców, sprzedażą, promocją i marketingiem. Włączenie Goplany i Winiar w struktury Nestle Polska przyczyni się także do lepszego transferu know-how — mówi Agnieszka Wasak z Nestle Polska.

Nestle jest obecna w Goplanie od 1994 r. Inwestycje koncernu w firmie wyniosły 60 mln USD (około 250 mln zł). Do Winiar Szwajcarzy weszli w 1995 r. Do tej pory w firmę zainwestowali już 50 mln USD (ponad 200 mln zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nestle wypromuje Goplanę i Winiary