Netflix dołuje niemiecki rynek książek

Katarzyna ŁasicaKatarzyna Łasica
opublikowano: 2018-06-08 11:08
zaktualizowano: 2018-06-08 11:09

Sprzedaż książek w Niemczech spadła niemal o 18 proc. w okresie 2013-2017, wynika z badania przeprowadzonego przez Niemieckie Stowarzyszenie Wydawców i Dystrybutorów Książek.

Spadek był szczególnie duży w przedziale wiekowym 20-50 lat, bo wynosił od 24-30 proc. Ta sama grupa wiekowa spędza ponad trzy godziny dziennie korzystając z Internetu.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

Z raportu wynika, że usługi streamingowe takie jak Netflix, oferujące możliwość oglądania ciągiem całych seriali w szczególności przyciągają i często zastępują książki jako formę spędzania wolnego czasu.

Z sondażu przeprowadzonego przez firmę GfK na próbie 25 tys. badanych wynika, że od dawna powtarzany truizm jakoby co drugi Niemiec kupował rocznie co najmniej jedną książkę, nie przystaje już do rzeczywistości.

W ubiegłym roku zaledwie 44 proc. Niemców w wieku powyżej 10 lat, czyli 29,6 mln osób, kupiło książkę.