Netflix ma prawie 140 mln płatnych użytkowników

opublikowano: 18-01-2019, 06:47

Amerykański serwis streamingowy zwiększył liczbę subskrybentów o 8,8 mln w ostatnim kwartale 2018 roku.

Netflix zawdzięcza wzrost liczby użytkowników własnym produkcjom filmowym. Spółka twierdzi, że stanowią one już zdecydowaną większość najpopularniejszych materiałów dostępnych na serwisie. Analitycy szacują, że Netflix wyda ponad 13 mld USD w tym roku na filmy i inne produkcje. Serwis chwali się, że widzowie w USA poświęcają mu już 10 proc. czasu poświęconego na oglądanie telewizji.

Zobacz więcej

Netflix

Reuters/Forum

Akcje Netflixa taniały w handlu posesyjnym. Tłumaczone było to rozczarowaniem spowodowanym przez niższe niż oczekiwano przychody spółki w czwartym kwartale 2018 roku, które wrosły o 27 proc. do 4,19 mld USD, a oczekiwano 4,21 mld USD. Rozczarowaniem miała okazać się także prognoza sprzedaży w obecnym kwartale (4,5 mld USD wobec oczekiwanych 4,6 mld USD). Wydaje się jednak, że spadek kursu Netflixa nawet o 5 proc. to skutek „sprzedawania faktów” przez inwestorów, którzy wywindowali kurs akcji spółki o 50 proc. w ciągu kilku tygodni przed publikacją wyników.

Zysk na akcję Netflixa wyniósł w czwartym kwartale 30 centów. Średnia oczekiwań analityków wynosiła 24 centy. W obecnym kwartale ma wzrosnąć do 56 centów, co odbiega wyraźnie od oczekiwań Wall Street, czyli 85 centów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy