
Amerykański gigant segmentu strumieniowania treści wideo pozytywnie zaskoczył rynek wynikami za III kwartał 2022 r. W okresie od lipca do września Netflix pozyskał 2,41 mln nowych abonentów na całym świecie. To wynik ponad dwukrotnie wyższy niż zakładali analitycy z Wall Street.
Oznacza to odwrócenie spadkowego trendu, z którym spółka mierzyła się przez pierwsze półrocze, co doprowadziło do potężnej wyprzedaży akcji i spadku ich wyceny o prawie 60 proc. W tym okresie liczba subskrybentów zmniejszyła się o 1,2 mln.
Na koniec III kwartału Netflix posiadał łącznie 223,1 mln płacących abonentów na całym świecie. Firma liczy, że w ostatnich trzech miesiącach 2022 r. przy okazji sezonu świątecznego uda się jej przyciągnąć 4,5 mln nowych klientów.
W III kw. przychody spółki zwiększyły się o 5,9 proc. osiągając pułap 7,93 mld USD, również pokonując prognozy analityków. Także zysk w wysokości 3,10 USD na akcję okazał się wyższy niż zakładano.
Prognoza Netflixa na bieżący kwartał zakłada natomiast sprzedaż na poziomie 7,78 mld USD, co jest wartością nieco poniżej prognozowanych przez analityków 7,98 mld USD. Oczekuje także, że zysk na akcje sięgnie jedynie 36 centów, co stanowi niecałe 1.4 projekcji analityków (1,20 USD).
Po publikacji wyników, w handlu posesyjnym cena akcji Netflixa rosła momentami ponad 16 proc.