Netia stawia na telewizję

MEW
opublikowano: 16-03-2012, 00:00

Internet rośnie coraz wolniej, więc operator liczy na usługi telewizyjne. W tym roku skupi się na konsolidacji z Dialogiem i Crowleyem.

Netia traciła w ubiegłym roku klientów usług głosowych, a internet rozwijał się bardzo powoli, bo 3-procentowy wzrost liczby klientów w skali roku trudno uznać za sukces. Dlatego teraz hasłem numer jeden jest telewizja.

— To telewizja jest usługą, którą promujemy. Na razie mamy małą bazę klientów, dlatego jej wpływ na przychody i rentowność jest niewielki. Ale mam nadzieję, że za pięć lat będziemymówić o telewizji więcej niż o usługach telefonicznych czy internetowych — mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii.

Spółka miała 50 tys. klientów telewizyjnych na koniec ubiegłego roku. W tym roku chce ich mieć dwa razy więcej. To ułamek w całej bazie klientów (Netia miała z Dialogiem i Crowleyem 911,6 tys. klientów szerokopasmowych na koniec 2011 r. i 1,74 mln klientów usług głosowych). Ale telewizja ma stanowić połowę wzrostu RGU (to miara jednostki sprzedanych usług, czy to będzie telewizja, internet czy telefon) zaplanowanego na ten rok. Netia chce mieć 2,9 mln RGU na koniec 2012 r., o 100 tys. więcej niż na koniec 2011 r.

— Ten wzrost nie jest tak ambitny, o jakim marzymy — przyznaje Mirosław Godlewski.

Spółka szacuje, że utrzyma w tym roku ubiegłoroczne przychody — prognozuje 2,18 mld zł, tyle, ile miała z Dialogiem i Crowleyem na koniec 2011 r. EBITDA ma wynieść 600 mln zł. Netia skupi się w tym roku na konsolidacji z Telefonią Dialog i Crowleyem. Operator, który liczy na 106 mln zł rocznych synergii do 2014 r., musi scalić firmy różniące się stylem zarządzania i lokalizacją. Na pewno pozostanie silne biuro we Wrocławiu, gdzie działał Dialog. Nie wiadomo, co się stanie z marką i czy zostaną przeprowadzone zwolnienia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu