Netsprint kupuje natywnie

Spółka finansowana przez Innovę i Dirlango przejęła lidera marketingu treści. W planach jest ekspansja zagraniczna.

35 proc. — ta liczba pada niemal na każdym spotkaniu ludzi ze środowiska wydawców internetowych. Spędza im sen z oczu, bo oznacza, że więcej niż co trzeci Polak używa wtyczek blokujących reklamy w internecie. Największe serwisy internetowe opracowały więc własne skrypty, bawiące się w kotka i myszkę z adblockami. Jednocześnie próbują inaczej wśliznąć się przed oczy użytkowników sieci. Tak robi np. Grupa Netsprint, w której udziały mają m.in. fundusze Innova i Dirlango. Znów wybrała się na zakupy — tym razem sięgnęła po 70 proc. udziałów WhitePressa, największej w Polsce platformy do marketingu treści.

CICHA INWAZJA:
Zobacz więcej

CICHA INWAZJA:

Artur Banach, prezes Netsprintu, i Paweł Strykowski, szef WhitePressa, łączą siły, by zwiększyć zasięg i przychody z rynku reklamy natywnej. Marek Wiśniewski

Przed trendem

Reklama kontekstowa, wobec nasycenia reklamą graficzną, święci triumfy za oceanem. Według szacunków BI Intelligence, w USA reklama natywna odpowiada już za 56 proc. rynku reklamy typu display, a w 2021 r. przychody z niej będą stanowiły już 74 proc.

Marketerzy z całego świata uważają content marketing za jeden z priorytetów na najbliższe 5 lat (badanie 2016 Digital Trends eConsultancy/Adobe). Wywodząca się z Bielska-Białej spółka WhitePress wyczuła trend i w dwa lata zbudowała w tym segmencie biznes generujący 7 mln zł przychodów rocznie. Dołoży się do ponad 100 mln zł, na które Netsprint liczy w przyszłym roku.

— Dzięki połączeniu będziemy kompleksowo wspierać naszych partnerów biznesowych: wydawców, domy mediowe i agencje interaktywne oraz marketerów bezpośrednich. Nasza wspólna oferta obejmuje pełen zakres działań kontentmarketingowych — od tworzenia strategii poprzez produkcję treści aż po precyzyjną dystrybucję bazującą na big data — mówi Artur Banach, prezes Grupy Netsprint.

Instagram kusi

Warszawska grupa ma potężną hurtownię danych i olbrzymi zasięg produktów reklamowych na stronach polskich wydawców. Od WhitePressa dostaje platformę, łączącą wydawców i wytwórców treści natywnych oraz ich dystrybutorów. W planie jest debiut na zagranicznych rynkach.

— Umożliwiamy publikowanie w zautomatyzowany sposób na ponad 3,3 tys. serwisów w Polsce. Z naszych usług stale korzysta 1,5 tys. klientów, m.in. agencji marketingowych i domów mediowych. W tym roku opublikowali w ten sposób ponad 50 tys. artykułów, infografik lub informacji prasowych — mówi Paweł Strykowski, prezes WhitePressa. Firma uruchomiła też platformę Influencer Marketing — pośredniczącą w relacjach pomiędzy markami z ponad tysiącem wpływowych postaci w social mediach. Tu też zmęczeni adblockami marketingowcy coraz częściej szukają szans.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Netsprint kupuje natywnie