W 2005 r. NetSprint.pl, autor wyszukiwarki internetowej, ponaddwukrotnie zwiększył swoje przychody w stosunku do ubiegłego roku.
Spółka NetSprint.pl, twórca wyszukiwarki internetowej wykorzystywanej m.in. przez portal Wirtualna Polska, odnotowała w 2005 r. przychody w wysokości 4,26 mln zł, co stanowi prawie 240 proc. przychodów z 2004 r. Zysk brutto w minionym roku wyniósł 396 tys. zł.
— Dla przypomnienia liczby te w roku ubiegłym były następujące — przychód na poziomie 1,7 mln zł, a zysk 180 tys. zł. 2005 r. był najlepszy dla NetSprinta zarówno finansowo, jak i pod względem wprowadzenia nowych funkcjonalności naszej wyszukiwarki — przekonuje Artur Banach, prezes NetSprint.pl.
Głównym źródłem wzrostu przychodów miała być sprzedaż linków sponsorowanych oraz wyszukiwarek dla sektora MSP i korporacji. Według prezesa spółki, przełomowym wydarzeniem było rozszerzenie współpracy z Wirtualną Polską, dotyczące wspólnego rozwoju i sprzedaży linków sponsorowanych oraz boksów reklamowych. Późną jesienią 2005 r. we współpracy z Eniro Polska NetSprint rozpoczął prezentowanie danych teleadresowych firm bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Udostępniona została również możliwość przeszukiwania bazy ponad miliona firm dostarczanej przez Panoramę Firm.
Reklamodawcy zyskali możliwość dotarcia do odbiorców poszukujących informacji na wp.pl i na naszej stronie WWW, jak również w 140 serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn korzystających z systemu wyszukiwawczego NetSprint — informuje Artur Banach.


