Neuca przejęła Ortopedio.pl

  • Alina Treptow
opublikowano: 04-01-2016, 22:00

Hurtownia farmaceutyczna włączyła do grupy e-sklep, który specjalizuje się w dystrybucji sprzętu ortopedycznego i rehabilitacyjnego.

Giełdowa hurtownia farmaceutyczna zaczęła nowy rok od ciekawej inwestycji. Jej spółka zależna Neuca Med przejęła 100 proc. udziałów Ortopedio.pl, firmy specjalizującej się w dystrybucji sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego. Wczoraj nie udało się nam zdobyć komentarza inwestora. Z Monitora Polskiego B wynika, że sklep internetowy Ortopedio.pl to młoda firma, której początki sięgają 2011 r. Jej przejęcie przez Neukę to element realizowanej przez giełdową hurtownię od ponad dwóch lat strategii dywersyfikacji biznesu.

Farmaceutyczna grupa inwestuje w firmy, które mogą lub będą mogły pochwalić się wyższą marżą od tej, którą obecnie generuje podstawowy biznes. Dlatego Neuca Med buduje m.in. sieć przychodni i podmiotów specjalizujących w telemedycynie oraz badaniach klinicznych. Neuca informuje, że Ortopedio.pl wesprze niezależne apteki, z którymi giełdowa hurtownia współpracuje. Farmaceuci już sprzedają niektóre wyroby medyczne, jednak nie na dużą skalę.

Powód? Po pierwsze, tego typu produkty potrzebują znacznie większych powierzchni, których apteki nie mają. Po drugie, marże — znów wziąwszy po uwagę niezbędny metraż — nie są zbyt wysokie. Nie oznacza to jednak, że inwestycja jest nietrafiona. Witold Włodarczyk, dyrektor generalny Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Wyrobów Medycznych Polmed, uważa, że sprzedaż internetowa będzie się rozwijała również na rynku wyrobów medycznych, choć nie tak szybko jak w innych sektorach.

— Znaczna część rynku jest generowana przez publicznego płatnika. Problem w tym, że przepisy regulujące dofinansowanie zakupu wyrobów medycznych przez NFZ, z kilkoma wyjątkami, uniemożliwiają sprzedaż tych produktów przez internet. Ponadto część produktów, nawet jeśli pacjent płaci za nie z własnej kieszeni, wymaga przymiarek i konsultacji, a więc tutaj też odpada e-sprzedaż — wyjaśnia Witold Włodarczyk. Cały rynek wyrobów medycznych jest uważany za bardzo atrakcyjny. Według izby, Polmed obecnie jest wart około 2 mld USD. Do końca obecnej dekady zwiększy się do około 3 mld USD.

Witold Włodarczyk szacuje, że w Polsce mieszka około 5 mln niepełnosprawnych. Potencjalnymi klientami jest też rosnąca grupa seniorów i rencistów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu