New Look wchodzi do Polski

ANP
opublikowano: 04-06-2009, 00:00

Jedni plajtują, inni chcą na tym skorzystać. Popularna sieć sklepów odzieżowych z Wielkiej

Jedni plajtują, inni chcą na tym skorzystać. Popularna sieć sklepów odzieżowych z Wielkiej

Brytanii wchodzi do Polski.

New Look, firma sprzedająca ubrania dla dorosłych, nastolatków i dzieci, która ostatnio otwierała sklepy m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Rosji, przymierza się teraz do Polski i Ukrainy.

— Jesteśmy bardzo blisko zawarcia umów na Ukrainie i w Polsce. Przypuszczam, że zostaną podpisane w ciągu kilku miesięcy — powiedział Reutersowi Carl McPhail, prezes New Look.

Spółka szuka potencjalnych partnerów franczyzowych w obu krajach. Według Carla McPhaila, w Polsce New Look może jednak zdecydować się na utrzymanie własności sklepów.

— Firma trafiła na okres, kiedy znacznie łatwiej jest zdobyć lokalizacje. Obecnie wiele sieci ma problemy finansowe, niektóre plajtują. Jeśli New Look zamierza sprzedawać odzież z niższej półki, to niewykluczone, że ma w Polsce szansę na sukces — uważa Bartosz Arenin z DM PKO BP.

Dodaje, że wiele zależeć będzie od tego, czy firma zamierza przejąć większą sieć, czy budować własną od podstaw, co trwa dłużej, ale może dzięki temu trafi odbicie koniunktury.

New Look jest od pięciu lat własnością funduszy private equity Apax i Permira, a także założyciela Toma Singha. W roku finansowym zakończonym 28 marca spółka miała 271,6 mln GBP zysku EBITDA (wzrost o 10 proc. r/r) przy sprzedaży 1,32 mld GBP (wzrost o 15 proc. r/r). W Wielkiej Brytanii i Irlandii działa 612 sklepów New Look. Spółka ma je także we Francji, Belgii i na Bliskim Wschodzie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu