Newag jedzie na Bałkany i na giełdę

opublikowano: 13-11-2013, 00:00

Dzięki rządowemu kredytowi dla Chorwacji spółka Zbigniewa Jakubasa ma szansę na kolejowy kontrakt.

Rok temu Zbigniew Jakubas zaprezentował na berlińskich targach kolejowych lokomotywę Griffin. Zapowiadał, że dzięki niej może wjechać na bałkańskie tory. Wkrótce może spełnić obietnicę.

— Za dwa tygodnie Griffin jedzie na testy do Chorwacji. Jeśli zaliczy je pomyślnie, spodziewamy się, że za dwa-trzy miesiące uzgodnimy kontrakty handlowe — mówi Zbigniew Jakubas, właściciel Newagu, który produkuje lokomotywy i wagony kolejowe. Griffin to lokomotywa wielosystemowa, może więc poruszać się po chorwackich liniach kolejowych, których zasilanie energetyczne jest inne niż polskich. Zbigniew Jakubas nie

ujawnia szczegółów kontraktu. Wiadomo jedynie, że dostawa może być sfinansowana dzięki pożyczce wysokości 31 mln EUR, której polski rząd ma udzielić Chorwacji.

Bałkańskim kontaktem Newag może kusić inwestorów giełdowych. Spółka z Nowego Sącza, zachęcona innym „kolejowym” debiutem — PKP Cargo, dziś opublikuje prospekt emisyjny i ogłosi plan wejścia na giełdę. Na razie wiadomo, że na parkiet trafić mają już wyemitowaneakcje. Czy dojdzie przy tej okazji do nowej emisji — tego nie wiadomo.

Z pewnością Newag potrzebuje kapitału, bo także w Polsce niedawno rozsypał się worek z taborowymi przetargami. Wraz ze Stadlerem spółka niedawno wygrała kontrakt na dostawę „ezetów” dla PKP Intercity.

Wartość zlecenia to aż 1,5 mld zł. Newag ma także kontrakt na remont wagonów dla tego przewoźnika. Dostarczy też składy dla kilku przewoźników samorządowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Newag jedzie na Bałkany i na giełdę