NFI Victoria zarobi na dotacjach

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 14-07-2009, 00:00

Poszerzenie bazy klientów i oferty — na to liczy nowy nabytek funduszu. Wnosi zyskowną działalność i klientów.

Poszerzenie bazy klientów i oferty — na to liczy nowy nabytek funduszu. Wnosi zyskowną działalność i klientów.

NFI Victoria za kilka tygodni będzie miał nowych znaczących akcjonariuszy. Warranty uprawniające do ponad 6 mln akcji objęli już Bogdan Pukowiec i Sławomir Jarosz, większościowi udziałowcy Beskidzkiego Biura Consultingowego (BBC). Po podwyższeniu kapitału da im to ponad 10 proc. akcji NFI Victoria. BBC, zajmujące się doradztwem w uzyskiwaniu finansowania: dotacji unijnych i kredytów, stanie się częścią holdingu, w który przeistacza się NFI Victoria.

— Przymierzaliśmy się do debiutu na New Connect, ale pojawiała się szansa na wejście w skład większej grupy, i notowanej na głównym rynku. Wejście do holdingu to dla nas krok do przodu — poszerzenie bazy klientów i zakresu usług. Brakowało nam partnera do transakcji innych niż kredyty i dotacje. NFI Victoria będzie świadczył kompleksowe usługi dla firm i ta synergia da efekt — mówi Bogdan Pukowiec, prezes BBC.

BBC ma być ważnym motorem holdingu. W 2008 r. miało 2 mln zł przychodów i 400 tys. zł zysku netto. W tym roku takie wyniki spółka uzyskała już do końca czerwca i 1 mln zł zysku wydaje się asekuracyjnym planem na 2009 r.

— Nasza skuteczność przekracza 90 proc., bo starannie selekcjonujemy projekty. Pracujemy tam, gdzie widzimy dużą szansę sukcesu. Dzięki temu pracownicy mają wysoką efektywność, a firma prawdopodobnie najwyższe w branży marże — około 30 proc. Jesteśmy w pierwszej 10. firm w Polsce pod względem wielkości uzyskanych dotacji unijnych. W ostatnich edycjach programu Innowacyjna Gospodarka wszystkie wnioski przygotowywane przez nas zostały zaakceptowane, co oznacza, że do klientów trafi 55 mln zł. Na południu Polski jesteśmy liderem, przy dużych projektach ogólnopolskich rywalizujemy z firmami z tzw. wielkiej trójki — mówi Sławomir Jarosz, wiceprezes BBC.

Wiceprezes dodaje, że jednym z celów wejścia do holdingu jest poszerzenie działalności na cały kraj. BBC współpracuje zarówno z małymi firmami, jak i korporacjami. I szuka niszy.

— Zdobywamy dotacje dla jednostek samorządowych, a ostatnio również związków wyznaniowych np. na renowację klasztoru. To nisza, w którą trudno wejść, a nam się udało — mówi Bogdan Pukowiec.

Nowi akcjonariusze zapowiadają, że będą aktywni w holdingu, w którym oprócz nich będzie dom maklerski i agencja PR. Liczą na przynajmniej jedno miejsce w radzie nadzorczej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane