Nidec myśli o drugiej fabryce

MAG
opublikowano: 12-12-2018, 22:00

Japońska firma, która ma już zakład napędów do szyberdachów, może zbudować w Polsce kolejny — urządzeń do e-aut.

Jest szansa na kolejną inwestycję motoryzacyjną w Polsce. Chodzi o firmę Nidec, japońskiego producenta napędów wykorzystywanych w autach, m.in. napędów do szyberdachów.

SPRAWDZONE MIEJSCE:
SPRAWDZONE MIEJSCE:
Shigenobu Nagamori, właściciel i prezes firmy Nidec, był w fabryce w Niepołomicach. Niewykluczone, że kolejną będzie chciał mieć w pobliżu pierwszej.
Fot. Bloomberg

— Producenci aut z całego świata kontaktują się z nami, od kiedy ogłosiliśmy produkcję E-Axle [napęd trakcyjny do samochodów elektrycznych — red.] i rozważamy budowę kolejnej wyspecjalizowanej fabryki w Polsce — mówi Kazuya Hayafune, główny inżynier i zastępca dyrektora generalnego w dziale motoryzacyjnym Nidecu, cytowany przez GlobeNewswire.

Nidec ma w Polsce zakład w Niepołomicach na terenie krakowskiej strefy ekonomicznej.

— Mamy nadzieję, że na tym inwestycje firmy w Polsce się nie skończą. Poznaliśmy osobiście pana Shigenobu Nagamori, właściciela i prezesa firmy. Liczymy, że jeśli będzie rozważał nowe inwestycje, pomyśli ciepło o naszej strefie — mówi Krystyna Sadowska z KPT, spółki zarządzającej strefą.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu obsługuje obecnie 11 japońskich firm z branż: usług dla biznesu, oponiarskiej, spożywczej, motoryzacyjnej, elektromobilności i elektronicznej. Gdyby wszystkie projekty wypaliły, firmy zainwestowałyby 554,9 mln EUR i stworzyły 2,3 tys. miejsc pracy.

Rozpędzają się

Firma Nidec jest w Polsce od ponad dekady. W 2006 r. przejęła Valeo Motor and Actuators i produkowała w Zielnikach koło Krakowa silniki i napędy elektryczne dla przemysłu motoryzacyjnego. W kwietniu 2008 r. otrzymała zezwolenie na inwestycję w krakowskiej strefie ekonomicznej w Niepołomicach, dokąd przeniosła produkcję. Zapowiedziała poniesienie do 2010 r. 56,2 mln zł nakładów i zwiększenie zatrudnienia z 300 do 750 osób. Potem jednak miała problem z utworzeniem obiecanej liczby etatów i zezwolenie zostało cofnięte. Jednak w 2015 r. firma zdecydowała się na rozbudowę — kosztem 15 mln zł — oraz zwiększenie zatrudnienia z 322 do 337 osób. Z obu deklaracji się wywiązała.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Nie tylko Chiny

Słowa o nowej fabryce padły podczas prezentacji pierwszego samochodu elektrycznego, który będzie wykorzystywać napęd trakcyjny Nidec — E-Axle, składający się z silnika, przekładni i falownika. Chodzi o chiński Aion S, który firma GAC NE pokazała podczas targów Auto Guangzhou 2018. Produkcja samochodu, który ma mieć 500 km zasięgu, ruszy w 2019 r. W przyszłym roku Nidec rozpocznie produkcję napędów w zakładzie w pobliżu Szanghaju. W ubiegłym roku grupa PSA ogłosiła, że wspólnie z japońską firmą utworzy kosztem 220 mln EUR joint venture, które ma opracowywać, produkować i sprzedawać napędy trakcyjne. Można się więc spodziewać, że to w autach tego producenta pojawią się napędy Nidecu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane