Nie będzie pieniędzy na PR

opublikowano: 09-01-2013, 00:00

Większość firm nie planuje w tym roku zwiększenia wydatków na PR. A to wiele mówi o ich kondycji.

Większość firm w tym roku chce utrzymać wydatki na PR na poziomie z 2012 r. — wynika z badania PMR Research i ComPress na próbie 521 firm, zatrudniających ponad 100 osób z branż administracja rządowa lub samorządowa, finanse i bankowość, handel hurtowy lub detaliczny, ICT (IT i telekomunikacja), ochrona zdrowia oraz produkcja przemysłowa lub spożywcza. Tylko 14 proc. ogółu badanych firm planuje zwiększenie wydatków na ten cel. Największy odsetek przedsiębiorstw planujących takie zwyżki odnotowano w finansach i bankowości (28 proc. firm), a także handlu (18 proc. firm). Ale nie będą one duże — w większości firm zmiany w budżetach nie przekroczą 10 proc.

— Zwyżki wynikają głównie z ogólnie dobrej kondycji firmy. Ani razu nie pojawiło się wyjaśnienie wskazujące na chęć poprawy sytuacji firmy dzięki intensyfikacji działań PR, co może świadczyć o tym, że firmy nie wiedzą, jak wykorzystywać tego typu narzędzia w tym celu — komentuje Adam Sanocki, account director z ComPress.

Natomiast redukcję wydatków na działania PR planuje 15 proc. firm ogółu badanych. Dla ponad połowy z nich (56 proc.) zmniejszenie budżetu nie przekroczy 10 proc. Redukcje wynikają z ogólnej konieczności ograniczania wydatków w firmie. Tylko w przypadku 2-3 proc. wszystkichfirm redukcja wydatków wyniesie 30 proc. i więcej. Do tego większość firm w zakresie wykorzystania narzędzi marketingowych będzie mało elastyczna.

— Plany na br. zakładają kontynuację dotychczasowych działań z dużym naciskiem na wykorzystywanie tych samych narzędzi. W deklaracjach respondentów brakuje wskazań dotyczących wprowadzania nowych metod, dywersyfikowania działań czy też ich dostosowania do zmieniających się warunków rynkowych. Analiza wyników, a także komentarze badanych wskazują na trzymanie się wypróbowanych metod i rozwiązań, które na swój sposób gwarantują bezpieczeństwo — mówi Marcin Rzepka, kierownik Działu Badań w PMR Research.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu