Nie tylko leczą, ale też radzą

Dorota Czerwińska
opublikowano: 25-05-2007, 00:00

Dla pracodawców najważniejsze jest, by ich pracownicy mieli dostęp do lekarzy specjalistów, mogli korzystać z wizyt domowych i badań laboratoryjnych.

Od medycyny pracy po hospitalizację za granicą

Dla pracodawców najważniejsze jest, by ich pracownicy mieli dostęp do lekarzy specjalistów, mogli korzystać z wizyt domowych i badań laboratoryjnych.

Prywatne firmy medyczne oferują przedsiębiorstwom do wyboru kilka pakietów. Od najtańszego, czyli podstawowej opieki medycyny pracy, po najdroższe, których posiadacz może korzystać z usług stomatologa, robić skomplikowane badania czy — w razie potrzeby —wybrać się do szpitala. Można także modyfikować zakres usług zależnie od potrzeb i oczekiwań przedsiębiorstwa. Od cen standardowych udzielane są rabaty, których wysokość zależy od liczby pracowników, wybranego zakresu usług i struktury zatrudnienia. Większość firm medycznych proponuje pracownikom, którzy mają abonamenty, zakup po preferencyjnej cenie abonamentów dla rodziców lub dzieci.

Szycie na miarę

— Największą popularnością wśród firm cieszą się pakiety, które gwarantują dostęp do wszystkich specjalistów, diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej oraz zabiegów ambulatoryjnych. Odnotowaliśmy również wzrost zainteresowania pakietami zawierającymi chirurgię jednego dnia — wylicza Jacek Rozwadowski z Centrum Medycznego Enel-Med.

W Centrum Medycznym LIM najczęściej wybierany jest pakiet standard, obejmujący oprócz obowiązkowej opieki także badania diagnostyczne, leczenie ogólne i specjalistyczne.

— Stanowi 70 proc. wszystkich sprzedawanych abonamentów. Na drugim miejscu jest pakiet oferujący obowiązkową opiekę medyczną — około 20 proc. Pozostałe 10 proc. to abonamenty z wyższej półki i pakiety przeznaczone dla rodziców. Pracodawcy wybierają je dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla — mówi Rafał Naszczyński z CM LIM.

Są firmy, które przy wyborze produktu kierują się strategią przyznawania pracownikom benefitów, i takie, dla których liczy się egalitaryzm, polegający na równym dostępie wszystkich pracowników do tych samych usług.

— Przy najdroższych pakietach, takich jak Karta Platynowa Medicover, klienci otrzymują gwarancję leczenia nie tylko w szpitalach na terenie Polski, ale również poza krajem, np. w Stanach Zjednoczonych w ramach tzw. programu Preferred Care. To oferta przygotowana głównie z myślą o szefach firm, dyrektorach dużych korporacji i wysokiej klasy specjalistach — wyjaśnia Agnieszki Szpara, dyrektor sprzedaży i marketingu Medicover.

W określonych przypadkach firmy medyczne szyją klientowi produkty specjalnie na miarę. Przykładem są tworzone przez Medicover przychodnie przyzakładowe.

Sprawdź ich

Na rynku jest coraz więcej firm oferujących opiekę medyczną. Na co więc przy ich wyborze zwracać uwagę?

— Bardzo ważny jest bezpośredni, bez konieczności wizyty u internisty, dostęp do specjalistów. Trzeba też sprawdzić, czy firma ma nowoczesny sprzęt, czy też korzysta z usług poddostawców. Liczy się również jakość lekarzy, wygląd placówek i ich komfort —radzi Anna Rulkiewicz, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Lux Medu.

Jej zdaniem, dobrze też, gdy firma medyczna nie tylko dostarcza usługi, ale także doradza w ich doborze — analizuje zdrowie pracowników przedsiębiorstwa, biorąc pod uwagę ich styl życia, na przykład odżywianie, stres i inne dane medyczne.

Dla przedsiębiorstw ważne jest, by ich pracownicy byli obsługiwani w przychodniach sprawnie. Stąd niektóre pomysły firm medycznych na rozwój oferty. Na przykład Lux Med realizuje badania medycyny pracy w ciągu jednego dnia. Uruchomił też telefoniczną informację medyczną, w której można otrzymać pomoc lekarzy i pielęgniarek, a także informacje o dyżurach szpitali i aptek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu