Nie wszystkie akcje poszły

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 2005-03-17 00:00

Mniejsze wpływy z oferty publicznej nie zagrażają programowi inwestycyjnemu, ale będzie on realizowany dłużej.

Krakowska Interia, właściciel portalu internetowego www.interia.pl, zamknęła emisję nowych akcji, ale nie udało jej się sprzedać całej oferowanej puli 1 mln walorów po 10 zł.

Utrzymać swoje

— Naszym celem było wprowadzenie do firmy kilku milionów złotych i to się udało, mimo mniejszych wpływów nakreślona strategia będzie realizowana, choć może nieco dłużej — mówi Janusz Filipiak, prezes Comarchu, największego udziałowca Interii.

Comarch chciał po emisji utrzymać swoje zaangażowanie na poziomie 37,5 proc. kapitału Interii. Musiał więc złożyć zlecenie kupna przynajmniej na 375 tys. papierów.

— Zapisaliśmy się na nieco więcej akcji — twierdzi prezes.

Z uzyskanych środków Interia chce sfinansować rozwój nowatorskich usług internetowych. Zostanie m.in. utworzona platforma dystrybucji treści multimedialnych, platforma komunikacyjna, a sam portal zostanie poszerzony, aby rozbudować serwisy dla użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu. Cele te w latach 2005-06 mają pochłonąć 7,5-10 mln zł.

Będzie zysk

— Nie widzę problemu ze sfinansowaniem programu inwestycyjnego. Interia w tym roku wyjdzie na plus i wygeneruje własne środki — tłumaczy Janusz Filipiak.

W 2004 r. portal zwiększył sprzedaż o 45 proc. — do 26,5 mln zł i zredukował stratę netto z 5,98 mln zł do 3,3 mln zł.

— Wierzymy w spółkę i uważam, że kupno jest akcji to jest dobry interes — dodaje prezes Comarchu.