Nieetyczne reklamy Ambi Pur Car 2 Motion

Presserwis
opublikowano: 2008-12-09 07:52

Dwie internetowe reklamy środka odświeżającego powietrze w samochodzie - Ambi Pur Car 2 Motion (Sara Lee Household & Body Care Poland) są nieetyczne – uznała Komisja Etyki Reklamy działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Jedna z konsumentek zaskarżyła internetowy baner z hasłem ”Dotknij moich kokosów”. Hasło było uzupełnieniem zdjęcia dziewczyny pochylającej się nad kierowcą samochodu, mającej zamiast stanika dwa kokosy.

Nieetyczne reklamy Ambi Pur Car 2 MotionNieetyczne reklamy Ambi Pur Car 2 Motion

Druga zaskarżona reklama przedstawiała to samo hasło i kobietę tulącą się w samochodzie do mężczyzny. Baner był połączony z grą interaktywną. W jej finale pojawiały się spoty, w który kobieta domaga się ”zrobienia czegoś z jej kokosami” i symuluje seks oralny, używając banana. Przekaz reklamowy miał informować, że zapachy Ambi Pur Car 2 można ze sobą łączyć.

Zdaniem skarżących obie reklamy ”przekraczają granice dobrego smaku, wulgaryzują relacje damsko-męskie sprowadzając je do świńskiego żartu o kokosach” i ”propagują stereotyp kobiety jako obiektu seksualnego”. Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do opinii skarżących, uznając, że reklamy są sprzeczne z dobrymi obyczajami, ”nie są prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej”, bo ”mogły się z nimi zapoznać dzieci korzystające z dostępnych stron internetowych”. Uznano je za niezgodne z Kodeksem Etyki Reklamy, bo zawierały treści dyskryminujące kobiety.

Przedstawiciele firmy Sara Lee Household & Body Care Poland poinformowali, że wprowadzając zaskarżoną kampanię internetową, nie mieli na celu naruszania obowiązującego prawa, zasad reklamy, dyskryminowania kogokolwiek lub naruszenia godności jakiejkolwiek grupy społecznej.

Kampania odświeżaczy powietrza została definitywnie zakończona jeszcze przed negatywną decyzją wydaną przez Komisję. (ZAW)