Niemcy chcą postawić hotel na Bałtyku

opublikowano: 13-03-2014, 00:00

Armator, który rozbudował molo w Międzyzdrojach, ma śmiałą wizję jego powiększenia. Szuka partnerów.

Dobudowanie do molo w Międzyzdrojach hotelu i centrum handlowo-usługowego na morzu oraz pomostu z gondolą zanurzeniową — taką odważną koncepcję chce zrealizować niemiecka spółka żeglugowa Adler- -Schiffe. Od ponad 10 lat firma organizuje rejsy turystyczne do i z Międzyzdrojów. Jej statki przybijają do molo, którego główną część sama wybudowała. Szacunkowa wartość inwestycji w molo w nowej wersji to 120 mln zł.

HOTEL NA PALACH: Niemiecki armator chce, by sześciokondygnacyjny hotel i galeria handlowa stały się integralną częścią molo, do którego przybijają jego statki. [FOT. ARC]
HOTEL NA PALACH: Niemiecki armator chce, by sześciokondygnacyjny hotel i galeria handlowa stały się integralną częścią molo, do którego przybijają jego statki. [FOT. ARC]
None
None

— To bardzo nieprecyzyjne szacunki, bo na razie powstała tylko wstępna wizja architektoniczna — zastrzega Michał Niedźwiecki, radca prawny współpracujący z Adler-Schiffe. Armator szuka obecnie partnerów do realizacji przedsięwzięcia. — Prowadzone są rozmowy — zarówno w Polsce, jak i w Niemczech — informuje Michał Niedźwiecki. Nie wyklucza, że gdy przyjdzie do realizacji projektu, pomysłodawca będzie udziałowcem mniejszościowym.

— Jesteśmy otwarci na wszystkie propozycje. Adler-Schiffe jest firmą żeglugową. Nie zajmuje się prowadzeniem hoteli i centrów handlowych. Założeniem jest przyciągnięcie na molo większej liczby ludzi, bo to wpłynie korzystnierównież na biznes żeglugowy Adler-Schiffe — tłumaczy Michał Niedźwiecki. Lokalne władze są zadowolone.

— Gmina jest bardzo przychylna nowej wizji, będziemy współpracować i pomagać w poszukiwaniu inwestorów. Z firmą Adler-Schiffe współpracujemy owocnie od wielu lat — komentuje Katarzyna Kutereba-Gnitecka, zastępca burmistrza Międzyzdrojów.

Nawet przychylność samorządu i szybkie znalezienie współinwestorów nie zapewnią szybkiego startu inwestycji.

— Należy pamiętać, że procedury związane z realizacją inwestycji na morzu są bardziej skomplikowane niż na lądzie. Czas potrzebny na realizację tego przedsięwzięcia to 5-10 lat. Od chwili zorganizowania konsorcjum i stworzenia projektu budowlanego potrzeba minimumdwóch lat na samo załatwianie formalności — wyjaśnia Michał Niedźwiecki.

Najpierw trzeba uzyskać zgodę Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na wzniesienie konstrukcji na morzu, to zaś w praktyce wymaga zgody większości innych ministerstw. Gdy inwestor już ją uzyska, musi podpisać z Ministerstwem Skarbu Państwa umowę użytkowania dna morskiego. Adler-Schiffe ma 23 statki pasażerskie i zatrudnia około 250 osób. Statki armatora pływają po Morzu Północnym i Bałtyku, a także po rzekach Łaba i Eider oraz po Kanale Kilońskim. W ciągu roku przewożą około 1,3 miliona pasażerów, w tym około 150 tys. do Świnoujścia i Międzyzdrojów.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane