Niemcy: nieznaczna poprawa nastrojów konsumentów

opublikowano: 26-11-2019, 08:17

W oszacowaniu na grudzień 2019 r. indeks nastrojów niemieckich konsumentów opracowywany przez instytut GfK wzrósł symbolicznie do 9,7 pkt.

Mediana oczekiwań ekonomistów zakładała utrzymanie się wskaźnika na poziomie sprzed miesiąca, kiedy to wyniósł 9,6 pkt. 

Wyjątkowo wysoki poziom zaufania wśród niemieckich konsumentów znacząco przyczynił się do zapobieżenia  recesji w Niemczech w trzecim kwartale - powiedział Rolf Buerkl, ekspert konsumencki GfK.

GfK ocenia, że poziom nastrojów konsumenckich był i jest „bardzo zadowalający” i zauważył, że skłonność do zakupów pozostaje stabilna. Stwierdził jednak, że nastroje są niższe w porównaniu z grudniem 2018 r. ze względu na czynniki takie jak globalne pogorszenie koniunktury gospodarczej, konflikty handlowe i niepewność związana z brexitem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy