Niemcy ograniczają dopłaty do elektryków

Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Niemiecki rząd podjął decyzję o zmianach w systemie mającym stymulować rozwój elektromobilności. Zmniejszono dopłaty i wykluczono z programu auta służbowe.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • na jakie dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych będą mogli liczyć nasi zachodni sąsiedzi
  • jak na tym tle wypada program Mój elektryk
  • ile aut elektrycznych zarejestrowano w Polsce i w Niemczech w pierwszym półroczu 2022 i jaka była dynamika obu rynków

Niemcy ograniczają dopłaty do elektryków

opublikowano: 01-08-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Niemiecki rząd podjął decyzję o zmianach w systemie mającym stymulować rozwój elektromobilności. Zmniejszono dopłaty i wykluczono z programu auta służbowe.

Niemieckie partie koalicyjne uzgodniły zmniejszenie dofinansowania do zakupu samochodów elektrycznych - poinformowała agencja Reuters, powołując się na niemiecki dziennik „Handelsblatt”. Wsparcie zakupu auta w cenie do 40 tys. EUR ma spaść z 6 tys. EUR do 4,5 tys. EUR. Zdecydowani na droższy samochód otrzymają dotację w dotychczasowej wysokości, czyli 3 tys. EUR, obniży się jednak limit ceny dotowanego auta, która nie będzie mogła przekroczyć 45 tys. EUR (obecnie 65 tys. EUR) otrzymają dotację w wysokości 3 tys. EUR. Dopłaty nie będą już dostępne dla samochodów służbowych.

W polskim programie Mój elektryk klienci indywidualni mogą otrzymać z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej bezzwrotną dotację do zakupu fabrycznie nowych osobowych pojazdów elektrycznych i wodorowych, których cena (koszt nabycia) nie przekracza 225 tys. zł brutto, czyli 47,5 tys, EUR po kursie NBP z 1 sierpnia 2022 r. (limit nie dotyczy posiadaczy Karty Dużej Rodziny). Dotacja wynosi do 18,75 tys. zł (blisko 4 tys. EUR), natomiast w przypadku rodzin mających troje lub więcej dzieci może sięgnąć 27 tys. zł (blisko 5,7 tys. EUR).

Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w pierwszym półroczu 2022 w Polsce zarejestrowano nieco ponad 4,8 tys. nowych, czysto elektrycznych aut osobowych, o 99 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dla porównania: według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów w Niemczech w tym samym okresie zarejestrowanych zostało 167,5 tys. elektryków, a wzrost r/r wyniósł 12,5 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.