Podstawą reklamacji jest zakwestionowanie parametrow opakowań produktu przez niemiecki organ kontrolny.

Spowodowało to koniecznosć wycofania tej partii produktow z rynku.
"Roszczenie wycofania z punktów sprzedaży i zwrotu niesprzedanej ilości 946 tys. szt. dezynfektantów opiewa na wartość 3.086 tys. EUR, co w przeliczeniu po kursie 4,4 PLN/EUR daje wartość 13,6 mln PLN" - podała spółka.
Już w raporcie za I półrocze utworzona została rezerwa na koszty związane ze zmianą opakowań zaprezentowane w sprawozdaniu finansowym jako zmniejszenie przychodów ze sprzedaży. Spółka rozważa jednak utworzenie rezerwy na koszty zwrotu w dodatkowej kwocie 7,5 mln zł do czasu rozstrzygnięcia reklamacji klienta.
Przypomnijmy, że minione półrocze było bardzo udane dla spółki - przychody niemal podwoiły się do 263,7 mln zł, a zysk netto wyniósł 52,55 mln zl - 14 razy więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.
Na skokową poprawę wyniku wpływ miało uruchomienie produkcji płynu do dezynfekcji rąk oraz sprzedaż w okresie braków rynkowych w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz instytucji w celu zapobiegania epidemii COVID-19, a także realizacja nowego kontraktu na rynku amerykańskim (sprzedaż napojów pod marką kontrahenta, którego nie wymieniono z nazwy).