Niemiecki biznes liczy na polskie start-upy

  • Marta Bellon
opublikowano: 09-06-2015, 00:00

Prężny biznesowy region Niemiec czeka na polskich innowatorów — zwłaszcza z branży B2B i zaawansowanych technologii.

Już tylko do 15.06 (poniedziałek) trwa rekrutacja do programu Start to Bavaria dla polskich start-upów zainteresowanych działalnością na rynku niemieckim. Organizuje go Polsko-Niemiecka Izba Handlowa (AHK Polska). Program ma kilka etapów.

Autorzy najlepszych pomysłów będą mogli skorzystać z pakietu szkoleń i wziąć udział w dedykowanych im spotkaniach z bawarskimi przedsiębiorcami. Wśród nich będą przedstawiciele organizacji BayStartUp, organizacji, która ma bardzo rozbudowaną sieć kontaktów w środowisku naukowym i technologicznym — ściśle współpracuje z ponad 200 bawarskimi aniołami biznesu i inwestorami instytucjonalnymi, a także ponad 100 spółkami.

Każdego roku inwestuje między 20 a 30 mln EUR w około 25 firm w fazie zalążkowej lub początkowego wzrostu. Carstan Rudolph, dyrektor organizacji, będzie oceniał polskie start-upy, które zgłoszą się do programu. Carstan Rudolph podpowiada, że założyciele start-upów już na samym początku powinni zadać sobie pytanie, czy w danym modelu biznesowym są w stanie osiągnąć satysfakcjonujące dochody.

— Czasami są bardzo zafascynowani swoją technologią lub produktem i wychodzą z błędnego założenia, że klienci sami do nich przyjdą — wyjaśnia Rudolph. W jego ocenie Bawaria jest szczególnie atrakcyjnym regionem dla firm z sektora zaawansowanych technologii i obszaru B2B, bo działa tam wiele rozwiniętych firm przemysłowych i dużych spółek notowanych na giełdzie, a klasa średnia, czyli potencjalni klienci i partnerzy biznesowi młodych firm, ma zasobny portfel.

Duże niemieckie firmy są szczególnie zainteresowane współpracą ze start-upami w tzw. branży 4.0, która łączy automatykę i rozwiązania dla przemysłu z osiągnięciami najnowszych, również wirtualnych, technologii. Z nadesłanych zgłoszeń organizatorzy wybiorą 20 projektów, które zostaną zaprezentowane podczas Bavaria Demo Day w Warszawie. Jego laureaci wyjadą później do Monachium. Będą mogli nawiązać tam kontakty biznesowe, spotkają się z inwestorami, aniołami biznesu i przedstawicielami największych niemieckich przedsiębiorstw. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu