Niemiecki rynek w zasięgu polskich start-upów

  • Marta Bellon
opublikowano: 22-05-2015, 00:00

Polskie firmy wyjadą na wizytę studyjną do Bawarii. Muszą opisać usługę lub produkt, z jakimi chcą wejść do Niemiec.

Polscy młodzi przedsiębiorcy oraz naukowcy znów mają szansę zdobyć cenne kontakty za naszą zachodnią granicą. Do końca maja mogą zgłaszać się do konkursu „Biznes w Niemczech”. Pięciu z nich weźmie udział w trzydniowej wizycie studyjnej w Bawarii — odwiedzą Monachium, Norymbergę, a także Lipsk, gdzie, jak zapowiadają organizatorzy konkursu, spotkają się z przedstawicielami wpływowych niemieckich organizacji i instytucji. Aby powalczyć o tę nagrodę, należy przesłać prezentację wideo i opisać w niej pomysł na biznes lub usługę, którą pomysłodawca chciałby wprowadzić na niemiecki rynek. Wideo należy wysłać, korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl.

To już druga edycja projektu, którego celem jest zacieśnienie stosunków gospodarczych między Polską Niemcami, w szczególności z rynkiem bawarskim. W poprzedniej zwyciężyli m.in.: SiDLY — pomysłodawcy multisensorycznego aparatu do telematyki medycznej, który umożliwia zdalną opiekę medyczną szczególnie nad osobami starszymi, Smart mirrors — system do samodzielnego montażu na motocyklu, który dopasowuje pochylenie lusterek wstecznych do pozycji motocyklisty, czy MyGreenSpace — platforma online, która umożliwia zaprojektowanie ogrodu.

— Dzięki wizycie studyjnej w Bawarii, merytorycznym spotkaniom z praktykami biznesu oraz nawiązaniu relacji międzynarodowych, polskie firmy mają realną szansę na ekspansję — przekonuje Justyna Gaj, koordynatorka przedsięwzięcia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w czerwcu. Jeszcze przed wyjazdem do Bawarii pięciu laureatów weźmie udział w szkoleniach przygotowujących do uczestnictwa w misji gospodarczej, na których zdobędą wiedzę np. z modelowania biznesowego. Organizatorzy wyceniają łączną wartość nagród na 10 tys. zł. Zapewniają laureatom transport, pobyt i aranżują spotkania biznesowe w Monachium, Lipsku i Norymberdze.

— Wiemy, że start-upy potrzebują nie tylko finansów, ale przede wszystkim wsparcia i doświadczenia innych przedsiębiorców oraz pomocy w pozyskaniu kontaktów biznesowych. Właśnie to chcemy im zaoferować — mówi Wojciech Drewczyński, dyrektor w funduszu Black Pearls VC, który jest partnerem projektu. © Ⓟ

30.05 Tego dnia kończy się nabór zgłoszeń do konkursu „Biznes w Niemczech”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu