Od stycznia do końca września inwestorzy kupili w Polsce obiekty handlowe za ponad 822 mln EUR, zbliżając się do rekordu z 2019 r., gdy w pierwszych trzech kwartałach wydali na ten segment 878 mln EUR – wynika z najnowszego raportu JLL. Ubiegły rok zakończyli wynikiem ok. 1 mld EUR. Planowane oddania w IV kw. 2022 r. wróżą przekroczenie tego wyniku.
Tylko w III kw. 2022 r. deweloperzy oddali do użytku najemców 113 tys. m kw. powierzchni handlowej. Wśród zakończonych inwestycji 66 proc. nowej podaży zapewniły parki handlowe, 15 proc. – wolnostojące magazyny handlowe czyli sklepy z segmentu DYI (dom i ogród), a 19 proc. – małe parki convenience (obiekty ze sklepem spożywczym i kilkoma mniejszymi najemcami oferującymi artykuły pierwszej potrzeby).
W budowie na koniec III kw. pozostawało 430 tys. m kw. z czego 205 tys. m kw. ma być oddana do użytku jeszcze w IV kw. 2022 r. Tu także dominują parki handlowe, które zajmują 50 proc. tej powierzchni.