Agas w przyszłym roku będzie obchodzić swój 30. jubileusz. Jakie były początki działalności firmy?
Mój ojciec, wraz ze swoim ojcem i bratem, prowadził przy ulicy Próżnej 9 w Warszawie sklep z okuciami metalowymi pod nazwą A. Giliński i Synowie. W styczniu 1995 r. zwrócił się do mnie z prośbą o nawiązanie kontaktu z hiszpańską firmą AMIG, która oferowała szeroki asortyment okuć metalowych. Pierwotnie miałam być tylko łączniczką, ale już po pierwszej dostawie okazało się, że zajmę się także sprzedażą tego towaru. Z czasem moi klienci zaczęli prosić o kolejne dostawy, co zapoczątkowało naszą długotrwałą współpracę trwającą aż do dziś.
Dlaczego klienci wybierają Agas?
Wyróżnia nas oferta. Skupiamy się na dostawie różnorodnych okuć do drzwi, w tym zamków, wkładek oraz zawiasów, ale również, jako jedni z nielicznych dostawców na rynku, dostarczamy okucia do okiennic oraz do okien podnoszono-przesuwnych. Dzięki temu mamy wyjątkową pozycję na rynku.
Szeroki asortyment, ekspresowe dostawy, umiejętność radzenia sobie z nieprzewidzianymi wyzwaniami i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze okuć do stolarki otworowej – to tylko niektóre z wielu elementów, które sprawiają, że firma cieszy się uznaniem wśród klientów. Dodatkowo dysponujemy wysoce wykwalifikowanym zespołem ds. sprzedaży, który doskonale zna nasze produkty, włącznie z najbardziej zaawansowanymi technologicznie, i jest gotów udzielić fachowych porad nawet najbardziej wymagającym kontrahentom.
Co uważa pani za szczególne osiągnięcia firmy na przestrzeni minionych lat?
Przez prawie 30 lat umieliśmy budować długotrwałe relacje handlowe, z niektórymi klientami współpracujemy od początku istnienia firmy. W tym czasie wypracowaliśmy nowoczesne rozwiązania magazynowe oraz systemy informatyczne, które ułatwiają składanie zamówień i monitorowanie dostaw. Z dumą rozwijamy również dział e-commerce, co pozwoliło nam wkroczyć na rynek detaliczny z sukcesem.
Jesteśmy dumni z naszych relacji z czołowymi dostawcami z Europy i z powodzeniem eksportujemy produkty do różnych krajów. Obecnie dział eksportu odpowiada za blisko 30 proc. obrotu całej firmy.
Jednym z naszych największych sukcesów jest zaufanie, jakie zdobyliśmy jako pracodawca. Wśród pracowników Agas wielu może poszczycić się jubileuszami 20- i 15-lecia pracy w firmie. To dla nas ogromne wyróżnienie i dowód na naszą stabilność oraz pozytywną atmosferę w miejscu pracy.
Agas na stałe zagościł na liście najszybciej rozwijających się MŚP w Polsce. W ubiegłym roku kolejny raz został wyróżniony tytułem Gazeli Biznesu. Jaka jest wasza recepta na tak dynamiczny rozwój?
To efekt umiejętnego planowania sprzedaży i skrupulatnego dążenia do tego celu. To także ciągłe otwieranie się na nowe pomysły, płynące od pracowników i klientów. To w końcu także sprzyjająca koniunktura na rynku, którą umiemy wykorzystać. Naszym codziennym celem jest utwierdzanie klienta w przekonaniu, że doskonale trafił, kontaktując się z nami, że to my możemy pomóc zrealizować jego kolejny projekt. To wszystko buduje zaufanie, które przekłada się na wzrost liczby kontaktów handlowych, a te z kolei na sprzedaż.
W jaki sposób można opisać politykę biznesową firmy? Jak dbacie o relacje z klientami i ze współpracownikami?
Polityka biznesowa Agas opiera się na kilku kluczowych wartościach. Po pierwsze, stawiamy na wysoką jakość naszych produktów i usług, co przekłada się na satysfakcję klientów. Do każdego podchodzimy indywidualnie, słuchamy jego potrzeb i zapewniamy rozwiązania dostosowane do konkretnych wymagań.
Dbamy o utrzymanie długotrwałych relacji z kontrahentami poprzez rzetelność, uczciwość i profesjonalizm w każdym kontakcie. Zapewniamy też wsparcie posprzedażowe. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie czy uwagi klientów, aby stale doskonalić produkty i usługi.
Jeśli chodzi o relacje ze współpracownikami, to stawiamy na budowanie atmosfery zaufania, szacunku i współpracy. Wspieramy pracowników w ich rozwoju zawodowym, zapewniając szkolenia, możliwości awansu oraz otwarty dialog. Nasza firma promuje także wartości zrównoważonego rozwoju i dbałości o środowisko naturalne, co jest istotnym elementem polityki biznesowej Agas.
Wszystkie te działania mają na celu budowanie solidnych i trwałych relacji zarówno z klientami, jak i ze współpracownikami, co stanowi fundament naszego sukcesu jako firmy.