Niezwykła historia mody

Alina Treptow
opublikowano: 2016-07-24 15:42

Właśnie wydana książka Roberta Laceya "Agencja modelek Ford" jest niczym kadry z filmu o sukcesie Eileen Ford i jej podopiecznych, które stawały się boginiami tłumów. Do tego napisana zgrabnie i wciągająco.

„Agencja modelek Ford” to coś więcej niż zajmująca historia o największej i najbardziej wpływowej, amerykańskiej agencji modelek Ford.

Robert Lacey,
Robert Lacey, "Agencja modelek Eileen Ford"
Wydawnictwo Marginesy Warszawa 2016
AD

To jednocześnie rodzinna  saga założycieli, przedstawiona w kontekście ówczesnych czasów, w których uroda stawała się wielomilionowym biznesem. To w końcu barwny portret Eileen Ford, która używając jednocześnie miłości i tyrani zrobiła ze swoich modelek supergwiazdy.

Dzięki lekturze można dowiedzieć się jak „narodziły” się kariery  światowej sławy modelek, aktorek czy księżnych. Książka jest też kopalnią wiedzy i to nie tylko z obszaru mody- laicy dowiedzą się kto jako pierwszy zastąpił drewniane manekiny, u kogo w atelier narodził się haute couture oraz co to jest efekt szminki.

Czytelnik zagląda też do biznesowej kuchni- zobaczy jak ten biznes raczkował i jak aktorzy stawali się modelami, a później właścicielami agencji modelek; będzie świadkiem walki o wpływy i rynek.

Wszystko okraszone ciekawostkami oraz napisane zgrabnie i wciągająco.