Nissan sprzeda mniej samochodów w Chinach

opublikowano: 20-03-2019, 07:52

Koncern Nissan Motor obniżył docelowy poziom sprzedaży samochodów w Chinach o około 8 proc., twierdzą agencyjne źródła związane ze sprawą. Japoński producent samochodów tym samym sugeruje, że kryzys na największym światowym rynku motoryzacyjnym może się przedłużyć.

Nissan i współpracująca z nim chińska firma Dongfeng Motor, prognozują obecnie, że ich wspólne przedsięwzięcie sprzeda łącznie 2,39 mln pojazdów w 2022 r., który jest końcem obecnego planu średniookresowego. 

Zobacz więcej

Nissan

Bloomberg

Wartość ta oznacza redukcję wcześniejszej projekcji o około 220 tys. aut, powiedziały osoby pragnące zachować anonimowość z uwagi na brak oficjalnego stanowiska firmy.

Tymczasem w całym 2018 r., wliczając import, Nissan i Dongfeng sprzedali w Chinach łącznie 1,56 mln pojazdów, co stanowi wzrost o 3,4 proc. względem poprzedniego roku..

Jednym z kluczowych czynników jest fakt, że Nissan znajduje się „pomiędzy” modelami w czasie, gdy rynek wykazuje oznaki słabości. 

Sprzedaż samochodów osobowych w Państwie Środka spadła w 2018 r. o 6 proc., do 22,7 mln pojazdów, co jest pierwszym spadkiem od początku lat 90. minionego wieku. Trwające napięcia handlowe z USA grożą jeszcze większym spadkiem popytu.

Nissan nie planuje do 2020 r. na rynku chińskim żadnych nowych dużych modeli, zaś luksusowa marka Infiniti nie planuje nowych pojazdów do 2021 r.

Średniookresowy plan Nissana zakłada, że do 2022 r. marża zysku operacyjnego wyniesie 8 proc. w relacji do przychodów o wartości 16,5 bln jenów, a Chiny mają odpowiadać za prawie jedną trzecią sprzedaży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy