Nivea Polska sięgnęła 0,5 mld zł obrotów

Magdalena Laskowska
opublikowano: 09-02-2007, 00:00

Rosną przychody producenta Nivea Creme, jednego z najstarszych kremów świata. To rezultat koniunktury i szerszej oferty.

Rosną przychody producenta Nivea Creme, jednego z najstarszych kremów świata. To rezultat koniunktury i szerszej oferty.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2006 r. wyniosła około 9 mld zł — wynika z szacunków firmy analitycznej PMR. W tym roku dynamika rynku powinna wynieść 4-5 proc. Rynek kosmetyczny rośnie głównie dzięki dobrej sytuacji gospodarczej. Dobrze o tym wie producent kosmetyków, Nivea Polska, którego obroty w 2006 r. wyniosły 515 mln zł, a zysk netto 60 mln zł. Rok wcześniej było to odpowiednio 445 mln zł i 37,4 mln zł.

W 2006 r. z poznańskiej fabryki Nivea wyszło 74,7 mln sztuk produktów.

— 56 proc. poszło na sprzedaż krajową, reszta na eksport do 28 państw, m.in. Austrii, Niemiec, Szwecji, Włoch, Anglii, Szwajcarii, Grecji i Hiszpanii — mówi Heinz-Jürgen Stüting, prezes Nivea Polska.

Wielkopolski zakład w tym roku zaoferuje wiele nowości.

— Do sklepów trafi nowa linia kremów do cery dojrzałej, produkty antycellulitowe, nowości do stylizacji włosów, de-zodoranty i żele pod prysznic — wylicza Heinz-Jürgen Stüting.

Nivea Polska należy do istniejącego od 1882 r. międzynarodowego koncernu Beiersdorf, który ma na świecie ponad 130 spółek . Dystrybuuje produkty prawie w każdym kraju. Najsłynniejszy produkt koncernu, Nivea Creme, jest jednym z najstarszych kremów świata, w grudniu skończył 95 lat. Swój sukces zawdzięcza m.in. aptekarzowi polskiego pochodzenia — Oscarowi Troplowitzowi.

Beiersdorf jest notowany m.in. na giełdzie we Frankfurcie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane