Według analityka niedawna premiera gry "Satisfactory" potwierdza, że pula graczy dla wersji beta "StarRupture" jest obiecująca, a gra powinna osiągnąć sprzedaż porównywalną z "Green Hell" po dodaniu trybu co-op (wspólnej rozgrywki). Ta ostatnia sprzedała się w 6 mln egzemplarzy. Zakłada on, że beta ukaże się w I kwartale przyszłego roku, a budżet sięgnie 30 mln zł.
Prognoza analityka to sprzedaż 1,5 mln kopii w pierwszym roku przy cenie 35 USD z 15-procentowym rabatem. W ciągu czterech lat sprzedaż powinna sięgnąć 5,3 mln sztuk. Budżet pełnej wersji oszacowano na 45 mln zł, a koszty późniejszego wsparcia na 25 mln zł. Premiery bety "Green Hell 2" analityk spodziewa się w III kwartale 2029 r. i szacuje, że może ona przynieść 1,7 mln sprzedanych kopii w pierwszym roku.
Według analityka konkurencja jest stabilna – rosnącemu wzrostowi podaży gier w segmencie indie towarzyszy wzrost liczby użytkowników platformy Steam, ale liczba premier w kategorii Open World Survival Crafting maleje. Co więcej, segment ten może zyskać na wzroście produktywności dzięki rozwojowi AI.