Nokaut rzuca rękawicę Allegro

Marcel Zatoński
opublikowano: 2011-11-29 11:45

Internetowa porównywarka cen wchodzi na giełdę i przejmuje dużego konkurenta. Z emisji chce pozyskać ok. 35-50 mln zł.

Od 6 do 8 grudnia potrwa budowa księgi popytu na akcje Grupy Nokaut. W tym samym terminie przyjmowane będą zapisy od drobnych inwestorów. Debiut spółki na GPW planowany jest na początek przyszłego roku.

Głównym celem emisyjnym jest przejęcie porównywarki Skąpiec i serwisu opineo.pl. Nokaut jest wiceliderem polskiego rynku porównywarek, Skąpiec to trzeci co do wielkości gracz. Liderem wciąż pozostaje Ceneo.pl, należące do Grupy Allegro, ale już wkrótce może stracić tę pozycję.

Wojciech Czernecki, wiceprezes Grupy Nokaut
Wojciech Czernecki, wiceprezes Grupy Nokaut
None
None

Za oba przejmowane serwisy Nokaut zapłaci 12-15 mln zł w gotówce (ok. 1/3 wartości transakcji). Reszta będzie płatna w akcjach Nokautu. Serwisy będą konsolidowane w wynikach debiutanta od drugiego kwartału.

Nokaut chce zbudować silną grupę internetową, zdolną konkurować z Allegro. Zamierza utrzymać obie marki porównywarek, rozwijać platformę sklepów internetowych, zaoferować własny system płatności (podobny do PayPala czy PayU, promowanego przez Allegro) i rozbudować aplikacje mobilne.

Spółka szacuje, że w tym roku obroty w sklepach internetowych, wygenerowane poprzez jej porównywarkę, sięgną ok. 1 mld zł (cały rynek e-commerce w Polsce wart jest ponad 15 mld zł).

- Podwoimy skalę działalności w ciągu roku. Na inwestycje i rozwój firma zamierza przeznaczyć 22-33 mln zł. Nie wykluczamy dalszych akwizycji. W przyszłym roku prognozujemy 21 mln zł przychodów i prawie 7 mln zł zysku - dodaje prezes Wojciech Czernecki.

W ofercie znajdzie się 899 ty. akcji serii A i 1,7 mln akcji serii C.

Największe porównywarki w polskiej sieci
Nazwa         sklepy        produkty(w mln)
Ceneo.pl     4160         4,4
Nokaut.pl     3745         5,7
Skąpiec.pl     2600         1,4