Norwegia zaostrza restrykcje koronawirusowe

  • PAP
opublikowano: 03-01-2021, 19:02
aktualizacja: 03-01-2021, 19:22

Rząd Norwegii ogłosił w niedzielę zaostrzenie restrykcji koronawirusowych. Od poniedziałku do 18 stycznia zakazana jest sprzedaż alkoholu w lokalach gastronomicznych, a w prywatnych spotkaniach może uczestniczyć do pięciu osób.

"Nie przyjmujcie gości przez najbliższe dwa tygodnie oraz unikajcie kontaktów społecznych" - zaapelowała do rodaków premier Erna Solberg.

Jak podkreśliła, "po świętach Bożego Narodzenia mniej osób testuje się, a odsetek pozytywnych wyników rośnie". "Infekcja Covid-19 rozprzestrzenia się teraz w nowych częściach kraju" - stwierdziła Solberg na specjalnie zwołanej konferencji prasowej.

Wtórował jej minister zdrowia Bent Hoie, który wyjaśnił, że "celem wprowadzenia surowych środków jest przełamanie ewentualnej nowej fali zakażeń" koronawirusem.

W ramach obostrzeń wprowadzone zostaną także limity klientów w sklepach. Szkoły wyższe muszą przejść na zdalny tryb nauczania. Wydarzenia sportowe, kulturalne oraz religijne powinni zostać przełożone na inny termin. Zaleca się rezygnację z wyjazdów krajowych oraz zagranicznych.

Norweski rząd od soboty wprowadził obowiązkowe testy na Covid-19 na granicach dla osób przybywających do tego kraju z zagranicy. Jak wskazywały już wcześniej zaniepokojone władze, w dniach 1-10 stycznia spodziewanych jest w Norwegii 110 samolotów z pracownikami z Polski i Litwy, czyli krajów z wyższą liczbą zakażeń koronawirusem.

Wskaźnik reprodukcji koronawirusa wynosi obecnie w Norwegii 1,3. Liczba nowych przypadków Covid-19 znacząco wzrosła w 40 gminach, w tym w Stavanger oraz Trondheim - miastach w niewielkim stopniu dotkniętych dotychczas epidemią.

Dobowy rekord zakażeń koronawirusem odnotowano w Norwegii w drugiej połowie listopada - 807 przypadków. Następnie liczba nowych infekcji zaczęła spadać, ale od połowy grudnia ponownie rośnie.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane