Czytasz dzięki

Nowa fala w nieruchomościach logistycznych

Jarosław Czechowicz, country manager, GLP Poland
opublikowano: 23-09-2020, 22:00

Jeszcze zanim świat usłyszał o epidemii COVID-19, rynek nieruchomości przemysłowych przeżywał rozkwit.

Pandemia, której towarzyszył wzrost zainteresowania zakupami online, zwiększyła zapotrzebowanie na przestrzenie logistyczne. Wystarczy wspomnieć, że chiński oddział GLP wynajął ich w I połowie 2020 r. około 7,4 mln mkw., niemal dwa razy więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Z zachowaniem proporcji polski rynek nie pozostaje w tyle, a budynki logistyczne GLP w największych aglomeracjach cieszą się stabilnym popytem generowanym przez rosnący sektor e-commerce, branże motoryzacyjną, budowlaną, farmaceutyczną czy przetwórczą. Globalne zawirowania umacniają też trend nearshoringu — outsourcing procesów biznesowych już nie na drugi koniec świata, lecz do krajów sąsiednich lub położonych blisko głównego miejsca działalności danej firmy. Przekłada się to na lepszą kontrolę nad łańcuchem dostaw oraz szybsze zaspokojenie potrzeb klientów końcowych. Dlatego Polska, z której w ciągu 48 godzin można dostarczyć towary do większości miast w Europie Zachodniej, to doskonały wybór dla logistyków.

Skomplikowana operacyjnie i technologicznie działalność najemców sprawia, że obiekty magazynowo-produkcyjne muszą spełniać coraz bardziej wyśrubowane wymagania. Budynki GLP w Polsce często przewyższają obowiązujące standardy, a nasze nowe projekty same w sobie wyznaczają trendy. Przykładem jest pierwsza inwestycja, którą realizujemy pod szyldem GLP — trzy minuty jazdy na południe od Warszawy, tuż przy drodze ekspresowej S8. Nasi klienci znajdą tu nie tylko możliwość składowania towarów nawet do 12 m w górę, ale też zaawansowany system sterowania oświetleniem czy elektroniczny pomiar zużycia mediów. Do magazynów trafiła również moda na myślenie o dobrym samopoczuciu pracowników. Stąd coraz wyższy standard modułów biurowych, miejsca odpoczynku dla personelu czy estetyczne zaplecze socjalne.

Wraz z rozwojem rynku obserwujemy, jak kryteria ESG (ang. environmental, social responsibility and corporate governance) stają się coraz ważniejsze dla partnerów biznesowych. Ponad 200 budynków GLP na świecie może się pochwalić przynajmniej jednym certyfikatem ekologicznym — te, które realizujemy w Polsce, powstają zgodnie z wytycznymi BREEAM. Głównym czynnikiem, na który zwracamy uwagę, jest efektywność energetyczna, dzięki czemu użytkownicy naszych centrów mogą nie tylko oszczędzać na rachunkach (np. instalując panele fotowoltaiczne na dachu), ale też spełniać własne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jednak przede wszystkim stawiamy na etykę biznesu i transparentność w relacjach z klientami, dzięki czemu dostarczamy im produkt najwyższej jakości, bez ukrytych opłat czy zachęt finansowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Czechowicz, country manager, GLP Poland

Polecane